Raymond Weil Millesime

Medlem
20. april 2018
Sted
Bergen
Noen her som har handlet? Bilder og erfaringer? Jeg har bestilt en 39,5mm med månefase som avbildet, 0 erfaring med merket men plutselig traff disse nye meg.
1000003554.png

Det var egentlig den blå/gull de hadde nominert i årets GPHG som fanget interessen, men jeg er allergisk mot gull som ikke er gull, og denne lyse virket kanskje hakket mer klassisk.

Har ikke kjøpt den selv, ennå,, men har sett på den – riktignok uten månefase. Det er en utrolig råå klokke som fungerer godt med mange forskjellige remmer!
1733586873481.png

Vurderte Raymond Weil sin mot Longiness sin "Herritage collection", men følger Raymond Weil sin er mye kulere! selv om det er litt mer horn på førstnevnte.
1733587030922.png

Gjerne del når du får din!

• Liker
Reaksjoner: seiltid og hgnubel
Har prøvd Longines og RW hos AD, og rotorstøyen på Longines er et instant pass. RW FTW.

Den var penest uten månefase. Den forstyrret bare skiven.
Men veldig fin :)

Redigert:
Har prøvd Longines og RW hos AD, og rotorstøyen på Longines er et instant pass. RW FTW.
Nå ble jeg nysgjerrig, hvilken Longines har du prøvd?
Mulig det gjelder en spesifikk modell eller at jeg har redusert hørsel, men rotorstøy er jeg ikke plaget med :)

Den synes den var penest uten månefase. Den forstyrret bare skiven.
Men veldig fin :)
Jeg tror ikke jeg klarer å bestemme meg for hva jeg synes før jeg har prøvd en på armen. Pene klokker er det definitivt! Og veldig gøy at det kommer noe slikt fra RW.

• Liker
Reaksjoner: RoW
Nå ble jeg nysgjerrig, hvilken Longines har du prøvd?
Mulig det gjelder en spesifikk modell eller at jeg har redusert hørsel, men rotorstøy er jeg ikke plaget med :)
Modellen avbildet over (sector dial). Prøvd hos AD. Var keen på kjøp, men etter å ha vifta med den rundt i lokalet...ga jeg den tilbake til slagsrepresentanten. Nå skal det sies jeg er utrolig var for rotorstøy. Trolig mer enn snittet av klokkefolka her inne. Ikke sikkert rotorstøy er et problem på armen med normal bruk, men rotorstøy er en pass/no-pass for meg.

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Modellen avbildet over (sector dial). Prøvd hos AD. Var keen på kjøp, men etter å ha vifta med den rundt i lokalet...ga jeg den tilbake til slagsrepresentanten. Nå skal det sies jeg er utrolig var for rotorstøy. Trolig mer enn snittet av klokkefolka her inne. Ikke sikkert rotorstøy er et problem på armen med normal bruk, men rotorstøy er en pass/no-pass for meg.
Du er ikke alene. Jeg hadde en JLC Master Control innom samlingen i sommer og den var helt syk på rotorstøy.
Det trigger OCD'en min noe helt villt når det er såpass kostbare greier. Da skal det være tyst.

• Liker
Reaksjoner: saxxvik
Har sikla litt på RW i det siste. Aldri fått prøvd, men den ser jo unektelig lekker ut. Jeg liker månefasen, selv om den i mine øyne er et lite hakk hvassere uten.