Årets beste klokker! 2024 Edition

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad

I ukens episode av Tidssonens podcast etterlyser jeg noen innspill til årets beste klokker.

Derfor spør jeg her – hva mener du var den beste klokken som ble lansert i 2024?

Foreslå gjerne flere klokker, men et bilde og en kort begrunnelse er obligatorisk :)

Produsent: Ressence
Modell: Type 9 (grå) i 39mm
Hvorfor: Funky på en ekstremt nedtonet måte. Derfor et oxymoron. Passe størrelse og ikke så "designmessig travel" som de forutgående modellene fra Ressence. Siden bilder sier mer enn ord...

ressence-type-9-grey-1099092454-1.jpeg

Redigert:
Produsent: Sarpaneva
Modell
: K3 Northern Stars Guilloche (42mm)
Hvorfor
: Intrikat. Annerledes. Men, allikevel lettlest og forholdsvis enkel i designet rent overorodnet (dog ikke i detaljene; der er den detaljrik). En klokke man kan se lenge på og finne nye elementer etterhvert som tiden går (pun intended).

L1290808.jpg

Jeg nominerer GO PanoLunarInverse.

Som fan av GO sin Pano-serie så må jo dette være en av årets absolutt beste klokker. Invers-klokkene er jo veldig fascinerende, men inntil nå så har de kanskje vært litt sære? Med den nye månefasen, panoramadato og vakre skive må jo dette være den perfekte GO Pano. At den er limitert og i platina gjør jo noe med pris og tilgjengelighet, men det gjør vel bare at man får enda mer lyst på den :)

Er jeg helt ute å kjøre når jeg mener denne er vakrere enn nye Lange 1 ;)

Glashutte-Original-PanoLunarInverse-1-2048x1365.jpg

https://www.glashuette-original.com/en/watches/pano/panolunarinverse-1-91-04-01-03-62/

Redigert:

I ukens episode av Tidssonens podcast etterlyser jeg noen innspill til årets beste klokker.

Derfor spør jeg her – hva mener du var den beste klokken som ble lansert i 2024?

Foreslå gjerne flere klokker, men et bilde og en kort begrunnelse er obligatorisk :)
Uten å ha hørt på siste episode av podden; hva tenker du rundt «klokke som ble lansert i 2024»? Teller du speedy med hvit skive og FXD med gmt, eller er de kun nye variasjoner av tidligere lanserte modeller?

Rolex Daydate 228239-007 Blue Ombre.

Hvorfor?
DD er selve virkeliggjøringen av av Rolex sin merkevare: prestisje og eksellense!
En så subtil endring som årets lansering var gjør at klokken kommer til å fortsette som representant for essensen av merkevaren
DD er symbolet på hva Rolex er (og har vært), og Rolex konservative strategi med 2024-lanseringen bevises tydelig med denne splitter nye, flotte skiven.
RFE - Rolex for ever - bare vent, det bli snart deres nye slagord.
Fortiden og fremtid smelter sammen i forgyllet luksus. Alt dette er tilgjengelig for deg til din arm. Fordi du fortjener det.
Oppsummert: 2024 sin viktigste og beste lansering.

Bilder tatt av Genta fra Bjerkes utstilling på KJ:
1733834719451.png

1733834671550.png

Tudor Black Bay 41 "Monochrome"

Hvorfor: Den perfekte oppgraderingen av Black Bay i mine øyne.
- Litt slankere enn før
- "Nytt" Master chronometer urverk
- Deilig 5-link lenke
- monokromt design med en veldig subtil sunburst skive

Den første klokken på lenge som skapte ett "må ha" behov øyeblikkelig.

Capture.PNG