Formel 1

Ingen bombe og ikke uventet
IMG_3786.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Maz19 og Heftos
Hvor leste du det? Er det bekreftet?
De fleste steder jeg har lest i kveld mener det er Lawson.
Og det er vel det mest naturlige valget av sjåfører i RB poolen av sjåfører?
På VG, men det var fruen som refererte for meg så ved nærmere undersøkelser så var det vel mer en spekulasjon om han skulle inn for VCARB. Jeg synes det er merkelig at Dawson hopper over Tsunoda.

På VG, men det var fruen som refererte for meg så ved nærmere undersøkelser så var det vel mer en spekulasjon om han skulle inn for VCARB. Jeg synes det er merkelig at Dawson hopper over Tsunoda.
Tsunoda er fortsatt etter fire sesonger med de store gutta alt for hyper og hot-head.
Han kjører ok, men så mister han hodet.
Dessverre tror jeg aldri han vokser det av seg og kommer derfor heller aldri til å ta steget helt opp.
Lawson har større potensialet.

Tsunoda er fortsatt etter fire sesonger med de store gutta alt for hyper og hot-head.
Han kjører ok, men så mister han hodet.
Dessverre tror jeg aldri han vokser det av seg og kommer derfor heller aldri til å ta steget helt opp.
Lawson har større potensialet.
Enig i at han er litt heit i hodet. Men det er jo en gamble å gå for en mindre etablert fører også. Tsunoda har jo potensiale til å kjøre fort. Men det er kanskje lynnet hans som stopper det hele.

Ikke akkurat noen overaskelse det med Perez, men nå gjenstår det bare å se hvem som tar over for han. RB har ikke bekreftet noe enda, men de aller fleste media mener at Lawson er mannen som blir teamkamerat med Verstappen i 2025. Tsunoda og Hadjar ser ut til å bli lineupen for VCARB i 2025. Hadjar annonseres sikkert samtidig som Lawson (Eller Tsunoda kanskje?) blir annonsert for Red Bull.

Tsunoda mener jeg burde fått sjansen. Jeg tror Lawson er for ung og uerfaren. Gi lawson en sesong til i VCARB og gi Tsunoda en sesong i Red Bull for å se hvordan det går. Det som gikk i mot Tsunoda er ikke farten, men som mange har påpekt at han er hot-headed. Det har vært en forbedring der samt forbedring på tekniske tilbakemeldinger, noe Helmut Marko har bekreftet, men det ser fortsatt ut som om Lawson er på vei til Red Bull.

EDIT: Lawson bekreftet! https://www.the-race.com/formula-1/liam-lawson-gets-2025-red-bull-seat/

Redigert:
Godt spådd. Da blir det Lawson og Max i RB?
Korrekt! Veeeeeeldig spent på om Lawson takler presset. Ingen forventer at han slår verstappen, men hvis verstappen er p1 så må Lawson helst være på podiumet, minimum topp 5.

Det blir en ekstremt interssant sesong med 6 rookies! Hadjar, Doohan, Antonelli, Bearman, Bortoletto og Lawson (Setter Lawson som rookie siden dette blir hans første fulle sesong).

Korrekt! Veeeeeeldig spent på om Lawson takler presset. Ingen forventer at han slår verstappen, men hvis verstappen er p1 så må Lawson helst være på podiumet, minimum topp 5.

Det blir en ekstremt interssant sesong med 6 rookies! Hadjar, Doohan, Antonelli, Bearman, Bortoletto og Lawson (Setter Lawson som rookie siden dette blir hans første fulle sesong).
Jeg har ingen tro på at Lawson klarer det i den bilen. Perez kan man si mye om, men han har plenty erfaring og har kjørt noen fantastiske løp (2020 shakir, 2012 malaysia/italia etc.) Det jeg tror skjer er at det blir enda tydeligere forskjellen mellom Max og 2. fører. Det er jo ingen siden Ric som kunne måle seg, selv han slet jo da Max var fersk.

Jeg har ingen tro på at Lawson klarer det i den bilen. Perez kan man si mye om, men han har plenty erfaring og har kjørt noen fantastiske løp (2020 shakir, 2012 malaysia/italia etc.) Det jeg tror skjer er at det blir enda tydeligere forskjellen mellom Max og 2. fører. Det er jo ingen siden Ric som kunne måle seg, selv han slet jo da Max var fersk.
Enig. Alle blir veid og funnet for lett i sammenligning. Tror kanskje den/de eneste som kunne matchet Verstappen i en RB, er Leclerc eller Lando Norris.
Så man får jo bare håpe Lawson knuser bilen på lik linje som Sargeant og Colapinto, sånn at det finner sted ennå mer utjevning i feltet.

• Liker
Reaksjoner: andres