Dagens vin

Prøver champagne til ribba i år.

1000006295.jpg

"Druemostkonsentrat" + "svoveldioksid"? De sier tro kan flytte fjell, men tro kan åpenbart ikke holde vinen fri for oksidasjon og bakterier. Artig med best før datoen, der man har inkludert "til og med". Tro er nøyaktig vitenskap.

• Liker
Reaksjoner: chrbir
IMG_5515.jpeg

Gårsdagens line-up.

Champisen var noe av det bedre jeg har smakt! Anbefales på det sterkeste om noen klarer å få tak i.

Meurseault’en var ganske lukket i lang tid, men åpnet seg etter hvert. Tror derimot vi skulle valgt en Jura til Mont d’or som jo er anbefalt.

Nydelig rioja til andeconfit anbefales også!
Ps: burde luftes i 2 timer.

Jeg har aldri hatt sans for Barbera (synes selv gode produsenter lager syrlig skvip) men denne har overrasket meg positivt ved to anledninger siste halvåret. Bra vin, uansett pris, og til 200 er det et kupp imo. God konsentrasjon, frisk og fruktig.
IMG_2427.jpeg

Jeg har aldri hatt sans for Barbera (synes selv gode produsenter lager syrlig skvip) men denne har overrasket meg positivt ved to anledninger siste halvåret. Bra vin, uansett pris, og til 200 er det et kupp imo. God konsentrasjon, frisk og fruktig.
Vis vedlegg 388948
Da vil jeg anbefale den fra Roagna ovenfor. Egen klasse hva Barbera angår, men selvfølgelig også litt dyrere enn middelhavsfarerene...

Slumpa på å kjøpte en vin frå Libanon her før jul . Synes den ikkje var så ille egentlig.
Tenker eg skal handle et par flasker å legge på lagring.

Le Cedre de Beyrouth 2022​

Libanon, Bekaa

Etter tips her inne fikk jeg tak i en 1985 Talbot fra Bourdeaux som konemor skal få til bursdag i morgen. Jeg er veldig spent på hva det smaker av den, og vet heller ikke når anledningen vil by seg. Men, hva skal man servere til denne vinen? Har aldri drukket noe eldre enn lett fortapt 20-25 år gammelt. Om denne har holdt seg så bør den jo pares med noe godt. Mat? Snacks? Ost?

Etter tips her inne fikk jeg tak i en 1985 Talbot fra Bourdeaux som konemor skal få til bursdag i morgen. Jeg er veldig spent på hva det smaker av den, og vet heller ikke når anledningen vil by seg. Men, hva skal man servere til denne vinen? Har aldri drukket noe eldre enn lett fortapt 20-25 år gammelt. Om denne har holdt seg så bør den jo pares med noe godt. Mat? Snacks? Ost?
Imo skriker den etter en god biff!

• Liker
Reaksjoner: twt2, sunshine og UJU