Hvilke to klokker i din egen samling representerer ytterpunkter? Aka "En odde duo"

Medlem
6. des. 2013
Use case: En kronograf fra et klokkemerke som ofte assosieres med noe helt annet, og et mikrobrand som har rendyrket et rent og kjent design med en twist med tanke på materialet på urskiven.

duo-1.png

Use case: En kronograf fra et klokkemerke som ofte assosieres med noe helt annet, og et mikrobrand som har rendyrket et rent og kjent design med en twist med tanke på materialet på urskiven.

Vis vedlegg 389421
Hva er det Breitling assosieres med som ikke er kronografer? Historien deres baserer seg hovedsaklig på kronografer.
Jeg vet de lager dykkerklokker også, men det har ikke vært hovedfokus opp gjennom historien.
Selv tenker jeg først på en klassisk Navitimer chrono når jeg hører Breitling. Og det til tross for at jeg selv eier en Aerospace.

Redigert:
Hva er det Breitling assosieres med som ikke er kronografer? Historien deres er baserer seg hovedsaklig på kronografer.
Jeg vet de lager dykkerklokker også, men det har ikke vært hovedfokus opp gjennom historien.
Selv tenker jeg først på en klassisk Navitimer chrono når jeg hører Breitling. Og det til tross for at jeg selv eier en Aerospace.
Mistenker at det er stigmaet rundt Breitling pre Stern det siktes til. For øvrig er jeg enig med deg. De fleste forbinder Breitling med kronografer. Jeg tenker umiddelbart på Navitimer når jeg hører Breitling.

• Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
For meg måtte det bli disse to.

A) Rolex Submariner TT.
Bund solid, kjent for de fleste og tåler en støyt. God og annerkjent kvalitet. Trenger vel ikke mer introduksjon.
16613_1.jpg

I den andre enden av skalaen.
Tilbake i 2010 kjøpte jeg en klokke for å få maksimalt innsyn i urverket. Det ble et lavbudsjett-alternativ; Tao International. EBay fra Kina.
Den virker og har vært bukt noen ganger også. Legg merke til at det også er mulig å se opptrekket.
Tao International (0).jpg

Tao International (2).jpg

Den går helt fint. Mange år siden den ble brukt sist, men det er en klokke som vekker oppsikt i selskap etc.
Mye moro for pengene. (ville ikke kjøpt den i dag ettersom det er kinavare).

8