Klokke til 18-åring

bicompax-silver-blue-003-face-bor_uc.png
Noe fra Baltic?

Fantastisk engasjement i tråden så langt, det setter jeg stor pris på.
Med så mange gode forslag blir ikke valget enkelt men det øker vel sjansen for å finne noe han blir fornøyd med, lenge forhåpentligvis.
Jeg vurderer å involvere jubilanten selv, han bor i Oslo og jeg bor i Østfold så det kunne kanskje vært lurt å ta en runde hos forhandlere og la ham plukke ut det uret han liker best selv.

Jeg var nettopp i samme situasjon (gave med budsjett rundt ditt) og endte opp med en Seiko. Mitt tips: Ta han med til Urmaker Christensen i Stortingsgata, så får man testet masse forskjellig på armen og får hjelp til å velge det riktige mtp. urverk, glass, vanntetthet etc. UC har også Baltic og Certina, som kan være gode alternativer. Thune over gaten har også alternativer fra f.eks. Tissot.

Stor disclaimer: Jeg leverer artikler til UC, men får ingen provisjon for å anbefale de til deg. Jeg syns bare den nye butikken er lekker, kundeservicen god - og de har et svært godt utvalg av klokker i prisklassen du nevner :)

Hei, jeg er i litt liknende situasjon (leter etter en gave til konfirmasjon til våren) og har et rimelig likt budsjett. Gøy å se alle forslagene her! Mine hovedkandidater så langt er Tissot PRX, Certina DS-1, Hamilton Khaki Field - også hadde jeg lyst til å tipse om Kuoe fra Kyoto. De har en del fine klassiske ur basert på forskjellige OK urverk fra Seiko, Citizen, osv. Besøkte butikken deres i sommer og likte dem godt.

• Liker
Reaksjoner: Kurtzen