Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Elsker gubbene som trekker ut ved juletider for å selge spekepølser av ulike slag, jeg er et lett bytte hvis be lokker med elgpølse :love:
Vis vedlegg 386392
Det skal MYE til for at jeg klarer å gå forbi en sånn type stand uten å kjøpe noe snacks. Rødvinspølse og seterrømme på flatbrød er en klassisk og uslåelig kombinasjon i disse juletider.

Det skal MYE til for at jeg klarer å gå forbi en sånn type stand uten å kjøpe noe snacks. Rødvinspølse og seterrømme på flatbrød er en klassisk og uslåelig kombinasjon i disse juletider.

Har de bacon-pølse, så er den digg å bruke som bacon. Prøv den i stekepannen!

8

• Liker
Reaksjoner: semmern
elg er knall! gjorde nettopp lukrativ byttehandel med naboen: jeg fikk 10 kg elgkjøtt - han fikk en gamal rammemadrass 🤠
Virkelig lukrativ er når du beholder rammemadrassen, OG får elg ;)
1000008416.jpg

lXo1kqT.jpg

Fridag. En kanne håndbrygg. Nerding på datamaskin i fang. To pelsdotter som gir varme i kropp og sjel. Lite som er bedre enn en sløv, lang morgen i badekåpe.

Prikken over i-en vil være om pakken jeg venter som skal leveres i dag, kommer snart, slik at jeg kan forlate huset.

Var ute og gikk rundt vannet. Det var kaldt, men heldigvis er det orden på MC-utstyret.

Hansker med varme var godt å ha.

1000015551.jpg

8

Knærne føltes skikkelig røtne i høst/før jul - jeg har prøvd å ha jevn progresjon i (for meg) tung knebøy-trening, og tror det har avdekket noen svakheter. Knærne mine har alltid vært litt skranglete men nå toppet det seg! Vi snakker "au" bare av å gå ned trapper, og jeg er fremdeles et par år unna 50.

Gjorde reset 10% ned av knebøy-vektene, og har gjort fokusert rehab av knærne i noen uker mens jeg jobbet meg opp igjen (søk opp "Knees over Toes Guy": jeg plukket ut øvelsene bakovergange 5 min + tibialis raises + ATG squat/lunge + Patrick step-ups. Trener de fire i serie omtrent 3 ggr i uken).

Anyway, føles allerede mye bedre. TLDR; Anbefaler å ta aktivt grep når man merker noe føles "feil" i kroppen (ikke push gjennom og tenk "jaja jeg får vel operere hvis det blir for gæli")!

Redigert:
Knærne føltes skikkelig røtne i høst/før jul - jeg har prøvd å ha jevn progresjon i (for meg) tung knebøy-trening, og tror det har avdekket noen svakheter. Knærne mine har alltid vært litt skranglete men nå toppet det seg! Vi snakker "au" bare av å gå ned trapper, og jeg er fremdeles et par år unna 50.

Gjorde reset 10% ned av knebøy-vektene, og har gjort fokusert rehab av knærne i noen uker mens jeg jobbet meg opp igjen (søk opp Knees over toes guy: jeg plukket ut øvelsene bakovergange 5 min + tibialis raises + ATG squat/lunge + Patrick step-ups - trener sekvens av de 4 omtrent 3 ggr i uken).

Anyway, føles allerede mye bedre. TLDR; Anbefaler å ta aktivt grep når man merker noe føles "feil" i kroppen (ikke push gjennom og tenk "jaja jeg får vel operere hvis det blir for gæli")!
Oklusjonsbøy. Lite vekt, masse effekt. Flott for alle kjipe knær og korsrygger

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Oklusjonsbøy. Lite vekt, masse effekt. Flott for alle kjipe knær og korsrygger
Aldri hørst om oklusjonsbøy - når det gjelder vond/stiv rygg så anbefaler jeg varmt McGill "Big 3" øvelsene, fikset ryggen min med det for noen år siden da det var et problem for meg.

(Skal ikke si at det er en magisk løsning for alles ryggplager, snakk med legen/fysioterapauten din osv osv, men disse øvelsene er iallfall bredt anbefalt på internett. Jeg gjør fortsatt "bird-dog" øvelsen nesten hver morgen som "prehab")

Aldri hørst om oklusjonsbøy - når det gjelder vond/stiv rygg så anbefaler jeg varmt McGill "Big 3" øvelsene, fikset ryggen min med det for noen år siden da det var et problem for meg.

(Skal ikke si at det er en magisk løsning for alles ryggplager, snakk med legen/fysioterapauten din osv osv, men disse øvelsene er iallfall bredt anbefalt på internett. Jeg gjør fortsatt "bird-dog" øvelsen nesten hver morgen som "prehab")
Det er fint med oklusjonsbøy for folk som løfter knebøy og vil ha god effekt men ikke vil ha mye vekt på rygg pga fx skade.

@Grendel :