Ny grail: klokke i gull / gullklokke

Medlem
21. sep. 2018
Sted
Fredrikstad
God morgen, alle sammen!
Jeg har et ønske om å samle til ny klokke som skal være i gull - rose-/rødtgull eller hvitgull/platina. Ikke gult altså.

Ser for meg en klokke på gummireim egentlig, men er ikke begrenset til dette. Som med alle klokkene min, vil den bli brukt. Jeg ser for meg egentlig noe morsomt med komplikasjon, interessante design - så ikke en vanlig to eller trehånds. 35-39, kanskje 40 mm.

Jeg har egentlig vært litt på nettet, men fant ikke noe spesielt jeg likte. Klart er jeg glad i et skikkelig tilbud, men synes det er vanskelig å finne dette. Så, jeg trenger inspirasjon. Jeg satser på å spare til klokken. Budsjettet er 50-150k. Primært er jeg interessert i BRUKT, men selvsagt nytt er interessant også. Vil gå utenom vintage Omega, Longines, Certina og lignende.

Har du noen spennende ideer eller tanker som du ønsker å dele - kanskje du er eller har vært i samme situasjon? La oss dele!

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Grendel
Hei, og velkommen hit til asylet.
Følg med på Kjøp og Salg-trådene her på TS.
Her dukker det opp mye fint, og handler du fra noen med historikk så er du trygg på at det er gode og ekte varer.

Når du velger å gå for brukt blir det mye spennende å velge mellom.

Husk at jakten er halve gleden!
God jakt!

8

• Liker
Reaksjoner: FysioPavel
Hei, og velkommen hit til asylet.
Følg med på Kjøp og Salg-trådene her på TS.
Her dukker det opp mye fint, og handler du fra noen med historikk så er du trygg på at det er gode og ekte varer.

Når du velger å gå for brukt blir det mye spennende å velge mellom.

Husk at jakten er halve gleden!
God jakt!

8
Takker for det, jeg poster ikke så mye, men har samlet og vært i hobbyen noen år. Føler bare at dette er neste steget for meg med gullklokke som jeg har planer om å bruke til både fint og jobben

I og med at du setter så spesifikke krav må du ha blitt inspirert av noe. Hva fikk deg til å komme med listen:
- 35-40mm
- «interessant» design
- edelt metall
- komplikasjon
- gummirem

Dette får meg til å tenke at du har sett til Hublot, Cartier eller Bulgari?

• Liker
Reaksjoner: FysioPavel
Personlig så savner jeg min Longines Legend Diver i rose gold. En litt annerledes gullklokke, men kan absolutt anbefales.
(Se gjerne på dette som en WTB dersom noen har en fornuftig priset utgave ;) )

Denne passer utmerket på gummirem og passer til både fest og fritid:)

da2fd5acbf79f7271197998d437803891b8bdd78989296632cd268856b60005d.jpg

Eg synes omega seamaster sin aqua terra er veldig flott i gull, men den sprenger jo sjølvsagt alle budsjett og mangler komplikasjoner.

Det sjølvsagte ville jo være å nevne zenith chronomaster sport. Dei ligger jo brukt på rundt 160 ish .

Godt mulig der dukker opp en slik for salg på TS i løpet av februar. ;)

Baume mercier Riviera i gull er også en flott klokke. Denne vil jo også passe funt på en gummirem. Over ditt budsjett ny, men disse må jo synke massivt på bruktmarkedet :oops:(Hvis det finnes noe særlig av disse her til lands...)
m0a10787-soldat_p66154b39ec0a0d2c.png

IMG_2028.png

• Liker
Reaksjoner: Ivar og FysioPavel

IMG_2029.png

• Liker
Reaksjoner: UJU og Tannhjulet

Vis vedlegg 390199
Denne fanget min oppmerksomhet også. Dette er latterlig mye klokke for den prisen.

Vis vedlegg 390199
Denne fanget min oppmerksomhet også. Dette er latterlig mye klokke for den prisen.
Hører ikke denne mer hjemme i Gullkorn på Finn?
«Eksklusiv og unik Rolex. Det ypperste av sveitsisk håndverk. Har steget 20% i pris.»

Ja mye klokke for pengene, får nesten lyst til å rane sparekonton. En ny 1908 er vel 300k ++
Nye gullklokker har jo blitt idiotisk dyre. Og ja, 1908 er vel i området rundt 300k uten å ha sjekket.
Cellini lider litt under å havnet i skyggen av hypeklokkene fra Rolex. Mulig det er fordi Rolex heller aldri har vært veldig tilstede i dressklokkesegmentet. Det er Day-Date som har vært alibiet for de fleste kjøperne mistenker jeg.
Men kvaliteten og designet på siste generasjon Cellini står ikke tilbake for langt dyrere alternativ.
Og prisen er jo latterlig lav for en dressklokke i gull fra et så tungt merke.

• Liker
Reaksjoner: FysioPavel og DJ41
I og med at du setter så spesifikke krav må du ha blitt inspirert av noe. Hva fikk deg til å komme med listen:
- 35-40mm
- «interessant» design
- edelt metall
- komplikasjon
- gummirem

Dette får meg til å tenke at du har sett til Hublot, Cartier eller Bulgari?
Godt spørsmål! Jeg har tenkt ganske lenge på dette. Da har jeg sett både på Breguet og deres classique kolleksjon, marine er nok litt for kostbart. Ellers ja, gummireim kom som ide fra nettopp Hublot. Så bittelittegran ellers på Chrono24, og så også på blant annet på Jaquez Droz. Ellers er jeg fascinert av månefase design (tenkte da på Clifton modellen blant annet fra Baume Mercier). Bulgari har jeg faktisk ikke sjekket ut, det er dumt!

• Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Nye gullklokker har jo blitt idiotisk dyre. Og ja, 1908 er vel i området rundt 300k uten å ha sjekket.
Cellini lider litt under å havnet i skyggen av hypeklokkene fra Rolex. Mulig det er fordi Rolex heller aldri har vært veldig tilstede i dressklokkesegmentet. Det er Day-Date som har vært alibiet for de fleste kjøperne mistenker jeg.
Men kvaliteten og designet på siste generasjon Cellini står ikke tilbake for langt dyrere alternativ.
Og prisen er jo latterlig lav for en dressklokke i gull fra et så tungt merke.
Enig! Jeg så på disse med månefasen, synes de er veldig flotte, 3 hånds blir litt for plaine personlig for meg. Men! De med månefasen koster 18k ish eur brukt, så det er dessverre lite aktuelt. Ellers er Cellini på listen!

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper

Vis vedlegg 390198
Denne er faktisk veldig kul og noe i den gata jeg ser i! Veldig kul! Tonnaue kasse er på listen. Firkantet er også kult!

• Liker
Reaksjoner: DJ41