Kom hjem fra eksoshelvete i dag. Lufta i dette landet er bare helt nydelig, i hvertfall her langs kysten. Lufta her føles som et iskaldt glass med vann. Jeg har vært helt i ekstase etter at jeg kom hjem.
Jeg hadde samme opplevelse etter en jobb-tur til Elfenbenskysten i november i fjor. Etter 35c / 90% luftfuktighet i to uker så var det ubeskrivelig deilig å trekke inn pusten når jeg kom ut av ankomsthallen på Flesland. Frisk og iskald luft var himmelsk!
Jeg hadde samme opplevelse etter en jobb-tur til Elfenbenskysten i november i fjor. Etter 35c / 90% luftfuktighet i to uker så var det ubeskrivelig deilig å trekke inn pusten når jeg kom ut av ankomsthallen på Flesland. Frisk og iskald luft var himmelsk!
En kamerat beskriver den norske lufta som "crispy", det er jeg veldig enig i.
Jeg har vært svært lite bereist hele livet, som en konsekvens av å komme fra en uutdannet innvandrerfamilie med 4 barn, med tilsvarende budsjett. Da jeg fikk denne jobben, med all reisingen det innebar, så jeg for meg at jeg ville utvide mine horisonter og at jeg ville vurdere utenlandsflytting. Derimot har jeg blitt mye mer glad i Norge. Jeg er helt på gråten hver gang jeg kommer hjem. Jeg elsker sol og varme, og fortsatt var vintersola her mye deiligere enn den varme sola i Dubai. Forstår ikke nødvendigvis hvorfor det er sånn, men jeg synes i hvertfall at alt gir mening når jeg kommer hjem. Sånn skal det rett og slett være.