Klokkecafé – løst og fast om klokker

Interessant problemstilling. Det kunne aldri falle meg inn å gjort noe sånt på reise. Det er jo mine personlige eiendeler.
Reiser relativt lite, men det har aldri ramlet meg inn å gjøre noe sånt. Hvis du har på deg en jakke til 10k så tenker man jo ikke over det engang. Det er jo i prinsippet akkurat samme sak.

Hvis man skulle være veldig redd for noe tull ville jeg bare hatt med meg en kopi av kjøpskvitteringen enten fysisk eller som en pdf på telefonen. Problem solved.

• Liker
Reaksjoner: RoW
Her er skjemaet man må fylle inn ved innreise til USA: https://www.cbp.gov/sites/default/files/2024-07/cbp_form_6059b_english_0.pdf

De ber deg deklarere penger (dersom du har over $10 000) eller verdisaker som skal bli i USA. Alt annet er ut fra det jeg forstår lovlig å ta inn som besøkende, så dersom du skal ha med klokka hjem burde det ikke være noe problem

Ved tilbakekomst til Norge kan det evt lønne seg å ha dokumentert at du hadde klokka i Norge før du reiste, f.eks ved å få stemplet dette på et tollkontor: https://www.toll.no/no/verktoy/skje...e-yrkesutstyr-til-midlertidig-bruk-i-utlandet . Jeg har stort sett stolt på at de vil godta en kvittering eller kjøpskontrakt

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Det var vel noen år siden en her inne fikk problemer ved hjemkomst, men kom I land ved å vise bilder av klokken fra TS. Der var det bilder av klokken fra før utreise, ergo så var ikke klokken kjøpt i utlandet.

8

Takk for tilbakemelding, ikke redd tollen i Norge da jeg har kvittering, takst og forsikret den i norsk bank. Klokken er også handlet ny i Norge hos AD av meg.
Tenker mer på problem ved innreise i USA? Men kan være som @Ksone skriver. At man må fylle ut dersom klokka skal BLI igjen i USA. noe den ikke skal. :)

traska-1-2-png.2659208

traska-2-2-png.2659207

Reiser til USA om noen uker, noen så vet hva reglene er angående klokke til 500k NOK? Skal ikke selge eller handle. Men bruke den som normalt. Må denne deklareres i customs? :)

Fyll ut skjema og få det stemplet ved utreise.

Dette må være den beste lanseringen i forbindelse med noen kinesiske zodiac år. CW kjører på med Snake tema på Twelve! Herlighet hvor mange timer jeg satt med Nokia 6310.

IMG_0837.jpeg
IMG_0838.jpeg

«So rewind to the late-’90s with a bright green, 3D dial that plays host to a textured representation of the snake that gave us so much pleasure back in the day. Watch the Snake take a bite out of our logo, and look out for the six insect ‘treats’ which will appear in the window at the 7:30 position.»

Dette må være den beste lanseringen i forbindelse med noen kinesiske zodiac år. CW kjører på med Snake tema på Twelve! Herlighet hvor mange timer jeg satt med Nokia 6310.

Vis vedlegg 391030Vis vedlegg 391031

«So rewind to the late-’90s with a bright green, 3D dial that plays host to a textured representation of the snake that gave us so much pleasure back in the day. Watch the Snake take a bite out of our logo, and look out for the six insect ‘treats’ which will appear in the window at the 7:30 position.»

"Hiss made" 😂:love:

Oppgangen på siste 2024 kvartal bare var basert på en julefest.
Swatch Group sliter.

30 January 2025AD HOC

Key Figures 2024​

Logo of Swatch Group

Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 of the Listing Rules
  • Net sales of CHF 6 735 million, -12.2% against the previous year at constant exchange rates
    (-14.6% at current rates). Negative currency impact of CHF 192 million.
  • Operating margin of 10.6% in the Watches & Jewelry segment (without Production).
    Improvement to 12.2% for the fourth quarter, or 14.1% for the month of December.
    Deliberately maintaining production capacities and jobs led to a strongly negative operating result in the Production segment.
  • Operating profit of CHF 304 million (previous year: CHF 1 191 million).
    Operating margin of 4.5% (previous year: 15.1%).
  • Net income of CHF 219 million (previous year: CHF 890 million).
    Net margin of 3.3% (previous year: 11.3%).
  • Operating cash flow of CHF 333 million (previous year: CHF 615 million).
    Net liquidity1) of CHF 1 376 million (previous year: CHF 1 988 million).
  • Equity of CHF 12.2 billion (previous year: CHF 12.3 billion).
    Equity ratio of 87.3% (previous year: 86.1%).
  • Record sales and market share gains in the USA, Japan, India and the Middle East, with the strongest growth for the Omega, Longines and Tissot brands. Persistently difficult market situation and weak demand for consumer goods overall in China (including Hong Kong SAR and Macau SAR).
  • Dividend proposed by the Board of Directors: CHF 0.90 per registered share (previous year: CHF 1.30) and CHF 4.50 per bearer share (previous year: CHF 6.50).
  • Positive sales development in local currencies expected in 2025, based on the good sales reported in December outside of China, as well as the planned new products across all price segments