Oppussing bad: Dørkarm og høydeforskjell

Medlem
10. okt. 2023
Sted
Rogaland
Har leid inn folk.
Mangler bare vindu og innredning.
Dørterskel ser jo ikke så veldig bra ut. Mulig de heller ikke er ferdig her.

Eller er tanken at det skal være slik?

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    135,3 KB · Visninger: 0
  • image.jpg
    image.jpg
    57,6 KB · Visninger: 0
Det er vel bygd opp pga varmekabler? Vanlig problem det der. Litt dårlig foto men kunne nok valgt en annen løsning enn list. Hadde sett penere ut med å bygge opp hele dørstokken og hevet dør og karm.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Min dørterskel ble bygget opp da jeg fikk badet renovert. Be de om å fikse det. Skal ikke se sånn ut.

Dette er ikke godt nok. Smal sak å pelle ut karmen og heve den så den flukter med badegulvet. Be de å gjøre det skikkelig.

Finnes det kortere dør/dør som er laget for å løse slike problemer?

Er det såpass lavt under taket ?

Man løfter vel kun døra med karmen og alt og så listet man ut mot andre gulvet.

Dette som var bilde av her var ikkje en pen løysing, men en løysing eg har sett før så noken driver jo tydeligvis med det

Tenker kanskje på at hvis samme dør benyttes, og det er andre dører i nærheten, så ser det fort litt corny ut med én dør som sitter merkbart høyere enn de andre på veggen.

• Liker
Reaksjoner: andersen
Enig med deg!
Men da må ny dør monteres.
Nei, det skal ikke være nødvendig. Ta ut dørblad og karm, fór opp til gulvet flukter med terskelen. Mulig man må fjerne litt i toppen av lysåpningen for å få den samme døra/karmen på plass men det skal ikke være noen stor sak. Det skal i alle tilfeller være 2cm klaring over karm fra før hvis den er montert etter NS17.

Finnes det kortere dør/dør som er laget for å løse slike problemer?
Det finnes kortere dører men kun 10cm av "gangen". Du har sikkert en 200cm dør der nå, man kan få 190 som er hyllevare, men da blir gapet veldig stort og vil ikke se pent ut etter listing. Verre enn nå.

Man kan også bestille dørblad på mål, men dette er relativt kostbart ift en standard dør.

Er en lokal bademiljørørlegger. De leier inn flis og snekker. De får ikke resten av pengene sine før jeg er fornøyd.
Rørleggeren er nok ikke skyld i dette. Men samspillet mellom snekker og flislegger er ikke per kasse. Men som sagt er det jo ingen krise forsåvidt, det er løst på en time eller to.

Tenker kanskje på at hvis samme dør benyttes, og det er andre dører i nærheten, så ser det fort litt corny ut med én dør som sitter merkbart høyere enn de andre på veggen.
Tenkte samme. Blir et valg om man vil ha synlig høy karm på utsiden eller ikke. Jeg tror jeg hadde valgt løsningen du har fått.