Hjelpe meg å finne en quartz beater/toolwatch/diver?

Et ville ha vært litt obs på høyden . En 38mm klokke bør neppe være høyere en 10/12mm skal den sklir under det meste .

Det sjølvsagte hadde jo vært å kjøpt en explorer og lukket øynene og berre brukt den slik den skal brukes .

Ellers ser eg det dukker til stadig opp reklame for en Timex expidition som ser egentlig ganske bra ut .
Hamilton kakhi er vel og en anerkjent field watch .

Mine favoritter i segmentet er vel Longines spirit og Oris big crown

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Vis vedlegg 392135
Jeg er litt på jakt etter det samme som deg og har vært litt fristet av denne. De ser ut til å være populære og får bra anmeldelser. Prisen er bra og de kjører noen tilbud i ny og ne. Kanskje den er litt stor på 42mm.

Denne var kul! " This watch was also famously worn by Tom Selleck in the first 3 seasons of the hit show Magnum PI." Ekstra kult!. Minner veldig om Walbrook som har reklamert på mine sosiale medier i årevis.
Sjekk forresten denne tråden på WUS:

Scurfa er et annet alternativ når de er tilgjengelige
Vis vedlegg 392136
Scurfa er et glimrende forslag! Jeg har flere ganger vært nære på å kjøpe en stilig titan diver som har gått billig både her og på finn.no. Virker til å være et kupp å kjøpe en slik på bruktmarkedet.
Hadde mer eller mindre identiske krav, og har vært gjennom veldig mye fra Seiko (gode forslag fra @speedieThomas), Hamilton (Khaki Field, Pioneer...), CW, Casio osv. Problemet mitt var at avstanden mellom "ruskeklokken" og resten av samlingen ble for stor, og det endte med at de aldri ble tatt i bruk.

Påfugl-tendensene har tatt overhånd, og jeg slo meg ikke til ro før jeg endte på Omega 2561.80. Importerte fra Japan og betalte godt under 10k, men det begynner å bli noen år siden. 43mm lug-til-lug gjør at den er med på alt mulig uten å være i veien, den bare er der.
Omega-Seamaster-139427w.jpg
Kult forslag! Jeg ante ikke at de var så billige. Det her er absolutt noe jeg skal se nærmere på på sikt.

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Da ble det kjøp;

Marathon 41mm Steel Navigator m/ Dato (SSNAV-D)​

1739457791741.png
Skjermbilde 2025-02-13 kl. 15.41.38.png
Skjermbilde 2025-02-13 kl. 15.41.24.png

230314_MarathonWatches_7329-1-2-scaled.jpg

Skjermbilde 2025-02-13 kl. 18.49.42.png

Denne fikk jeg for under 5k med frakt av en hyggelig kar på finn.no. Det viser seg at han har vært mye i Femundsmarka, så jeg har også fått en del tur og fisketips med på kjøpet. Jeg planlegger en lengre tur dit i sommer.

Og tusen takk til @Hammerfjord for tips og råd på DM. Tidssonen leverer nok en gang <3

Men det er bare kjekt om tråden holdes i live. Dette er jo en spennende kategori for flere vil jeg tro.

Neste steg blir å kjøpe et bra clip on kompass. Om noen har tips til et bra et så blir jeg glad. Marathon selger et veldig stilig som hadde vært perfekt, men det koster mere i frakt en for selve kompasset. Det blir bare for dumt.

Skjermbilde 2025-02-13 kl. 15.51.35.png

Noe å ta inn i nettbutikken @Jon Henrik ?

Vedlegg

• Skjermbilde 2025-02-13 kl. 15.42.47.png
    Skjermbilde 2025-02-13 kl. 15.42.47.png
    857,1 KB · Visninger: 0
Redigert:
Gratulerer med en stilig variant fra Marathon!
Den var jo rimelig nett med sine 41 x 48 x 11 mm. Du får skrive litt om den når du har fått brukt den litt :)

Neste steg blir å kjøpe et bra clip on kompass. Om noen har tips til et bra et så blir jeg glad. Marathon selger et veldig stilig som hadde vært perfekt, men det koster mere i frakt en for selve kompasset. Det blir bare for dumt.
Noe å ta inn i nettbutikken @Jon Henrik ?
Støttes! Jeg forhåndsbestiller ett tre.