Velkommen!Vis vedlegg 392493Vis vedlegg 392494
Fabelaktig tråd, for en glede å blafre gjennom!
Deler klokken som får mest oppmerksomhet av meg for tiden - min fars Longines fra 50-tallet. Dette er klokken han gikk med til hverdags, riktig nok før "min tid". Personlig forbinder jeg ham med en Seiko A152.
Den tikker og går, men trenger nytt glass og en kyndig hånd. Det selvlysende materialet i viserne har smuldret opp, og er vel ganske sikkert radioaktivt i tillegg. ☢ Tar ikke sjansen på å fikle på den selv, så denne sendes til sertifisert urmaker i løpet av uken.![]()
Velkommen.Vis vedlegg 392493Vis vedlegg 392494
Fabelaktig tråd, for en glede å blafre gjennom!
Deler klokken som får mest oppmerksomhet av meg for tiden - min fars Longines fra 50-tallet. Dette er klokken han gikk med til hverdags, riktig nok før "min tid". Personlig forbinder jeg ham med en Seiko A152.
Den tikker og går, men trenger nytt glass og en kyndig hånd. Det selvlysende materialet i viserne har smuldret opp, og er vel ganske sikkert radioaktivt i tillegg. ☢ Tar ikke sjansen på å fikle på den selv, så denne sendes til sertifisert urmaker i løpet av uken.![]()
Velkommen.
Jeg ser du bor i Oslo og da vil jeg på det varmeste anbefale at du tar deg en tur til han Vidar på Kolbotn ur
Det var vel Fortis som sto bak de Eloga Flipper klokkene . Baklokket er ihvertfall feil . Disse klokkene ble lagd med både plast og stål kasser . Bezel har trolig sett sånn ut .Vis vedlegg 392869Vis vedlegg 392870
Noen som vet noe om denne som jeg har liggende? Mangler bezel? Feil baklokk? Har forsøkt å finne info, men finner Flipper i plast, denne er metall.
Ja, har forstått det slik at Fortis sto bak. Ok, takk for info. Får prøve å finne tak i bezel et eller annet sted.Det var vel Fortis som sto bak de Eloga Flipper klokkene . Baklokket er ihvertfall feil . Disse klokkene ble lagd med både plast og stål kasser . Bezel har trolig sett sånn ut .