Johnsigans
Støttemedlem
Kanskje de har bestemt seg for å starte med noen fine dressklokker?Hvorfor Rolex har kjøpt CFB....Hva virkelig var grunnen???
Nå er det bare å lure.
Kanskje de har bestemt seg for å starte med noen fine dressklokker?Hvorfor Rolex har kjøpt CFB....Hva virkelig var grunnen???
Nå er det bare å lure.
Men er det ikke så enkelt at det har alt å gjøre med profitt da? Rolex ønsket kun retail-delen av Bucherer, men måtte ta med klokkeprodusenten CFB på kjøpet. Antagelig har Rolex aldri ønsket å drive dette klokkemerket og nå var tiden inne for å avvikle. (Arrester meg gjerne hvis Rolex har frontet noe annetIngen skal få meg til å tro at Rolex visste ingenting om Bucherer eller CFB før kjøpet, og "plutselig" fant ut at varemerket var et pengeslukk. For en superfarse for kalkuner. Og tror de virkelig at vi kan svelge såpass store hvaler?
Rolex fikk tilgang til "bøkene " før kjøpet, og visste fullstendig hva de kjøpte.
Ingen kjøp blir gjort i det blinde, for det angår ikke bare penger, men også omdømme.
Det er et lite miljø hvor alle vet om alle, og det er nærmest umulig for at sånt blir en total overraskelse.
Rolex pleier ikke om å drive med sånt kjøp i industrien, og det hele var ekstremt uvanlig/uforventet.
Da kommer vi igjen tilbake til spørsmålet mitt: Hva virkelig var grunnen?
For det hadde tydeligvis ingenting å gjøre med profitt.
Rolex har tjent seg rik i mange tiår på CFB, med alle Rolex klokker som ble solgt gjennom butikkene sine.Men er det ikke så enkelt at det har alt å gjøre med profitt da? Rolex ønsket kun retail-delen av Bucherer, men måtte ta med klokkeprodusenten CFB på kjøpet. Antagelig har Rolex aldri ønsket å drive dette klokkemerket og nå var tiden inne for å avvikle. (Arrester meg gjerne hvis Rolex har frontet noe annet)
Jeg vet ikke hva de har betalt og hvordan kjøpssummen for Bucherer er allokert til de forskjellige virksomhetsområdene, men CFB har tydeligvis ikke gått med overskudd på en stund så de har sikkert ikke betalt mye for denne virksomheten. Et ikke lønnsomt virksomhetsområde som ikke er en del av kjernevirksomheten avvikles, dette er vel ganske straightforward business....(som @Jon Henrik sier).
De legger vel ikke ned retail-delen av Bucherer?Rolex har tjent seg rik i mange tiår på CFB, med alle Rolex klokker som ble solgt gjennom butikkene sine.
Top-folk i Rolex kjenner godt CFB.
Og nå sendte Rolex heisen tilbake til CFB, fordi ingen andre hadde gjort det.
Det er ikke vanlig "business", og det er det jeg peker på.
De kan bruke lokalene selv eller selge disse videre.De legger vel ikke ned retail-delen av Bucherer?
Jeg vet ikke alt av hva som ligger bak, men i min tankegang dreier dette om en ordinær avvikling av virksomhet. Dette er jo ikke veldig uvanligDe kan bruke lokalene selv eller selge disse videre.
Men saken er at, skulle Rolex få seg nye lokaler, trengte de ikke spesielt å kjøpe CFB for dette.
Ja, her snakker vi vintage. Utrolig stilig dette.Erik Ødegaard har restaurert det eldste norsk-signerte lommeuret, av Peder Jensen Nøttestad.
Sak med link til video (filmet og klippet av en medforumist) finner du her:
![]()
«En nasjonalskatt» – det eldste kjente norsksignerte lommeuret
Erik Ødegaard viser frem det eldste kjente norsk-signerte lommeuret.www.tidssonen.no
Stemmer det, jeg hjalp til med foto og filmsnutt (alt fra mobil, men det får frem historien som vi ønsketJa, her snakker vi vintage. Utrolig stilig dette.
Jeg vil anta at det er @permagnar som har stått bak kameraet her?
Flott laget, og viktig dokumentasjon for ettertiden.
Legger den i bløt med et vaskemiddel, evnt zalo. Deretter 40 graders vask med annet tøy.Hva gjøre en med en støvete og skitten natorem? Vaskemaskin? Sammen med noe annet? Finvask 30?