Patek Philippe-tråden

Jeg var nysgjerrig på tilgjengelighet av Calatrava-modeller, og søkte opp denne tråden. Men bortsett fra siste det bildet, er visst de nyeste 15 sidene dedikert firkant-klokken med noen Aquanauter og Nautiluser. Jeg måtte tilbake til 2022 i denne tråden for å finne en 5212. Da regner jeg med at det er langt mellom forekomstene av 5212, 5226G og 6119(G/R) i dette landet :) ?
De modeller som du nevner, er vel blant de mer tilgjengelige Pateks. Ikke lenge siden jeg var innom Bjerke og de hadde en 5212 inne - og som da var tilgjengelig for salg. Tror nok at det er en del Calatrava modeller i bruk der ute, både blant TS medlemmer og andre, uten dermed at brukerene poster bilder av uret i denne tråden.
Det er vel min 5212 som du fant bilde av i 2022, dette uret er fortsatt jevnlig i bruk hos meg ;)

• Liker
Reaksjoner: Thorvald, n808 og Ole
Noen som vet norsk pris på 6119? Og ikke minst tilgjengeligheten?
Dette er langt utenfor mitt tidligere scope. Men må si enkle calatrava tiltaler meg. Hadde lett røket på en ALS Saxonia thin hvis det hadde vært tilgjengelig i Norge pdd. Disse enkle dressklokkene i gull er bare så vakre😍

Dette er langt utenfor mitt tidligere scope. Men må si enkle calatrava tiltaler meg. Hadde lett røket på en ALS Saxonia thin hvis det hadde vært tilgjengelig i Norge pdd. Disse enkle dressklokkene i gull er bare så vakre😍
Mener prisen er ca kr 350 000.- Personlig hadde jeg lett valgt en 6119 fremfor en Saxonia. Tror det er mulig å få bestilt en 6119 fra Bjerke uten noe problem.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Mener prisen er ca kr 350 000.- Personlig hadde jeg lett valgt en 6119 fremfor en Saxonia. Tror det er mulig å få bestilt en 6119 fra Bjerke uten noe problem.
fantastiske begge to, men ettersom 6119 er hakket for stor og har et snev for mye flash fra den vakre beselen ville jeg valgt saxonia thin, hvitt gull.

• Liker
Ikke noe problem å få bestilt 6119. Luktet litt på en tidligere men slo det fra meg da jeg bruker dress altfor lite til å forsvare det. Tror prisen er over 400k dog. Levering på noen få måneder.

• Liker
Takk for svar! Var ikke det svaret jeg håpet på når det kom til pris og at den er tilgjengelig 🤣 Det er størrelsen som gjorde at Saxonia Thin var høyaktuell.
Jaja, får sette den opp på ønskelista og sende inn en lottokupong i kveld…

6119 er nydelig, men om du ikke har prøvd den ville jeg gjort det før kjøp. Den er ikke akkurat liten som det blir nevnt over her :) Lange er nok vesentlig mer bang for the buck, særlig om du kjøper en brukt

• Liker
Reaksjoner: Thorvald og holmby
Takk for alle svar om Calatrava dress-modeller. Jeg har egentlig gitt opp tankene om en av disse Calatrava-modellene fra Bjerke. De skrev de ville sjekke tilgjengeliget, men fikk ikke svar deretter på en uke, De modellene jeg nevnte er dessuten for store for meg. Min Rolex 36mm er helt perfekt, og en 38mm Aqua Terra er maks for mitt håndledd. Jeg har vurdert Lange, men vanskelig tilgjengelighet. Da blir det vel via chrono24 regner jeg med.

Er vel på tide med et bilde i denne tråden (også postet i dagens).
IMG_7593.jpeg

Så på 6119R i dag og den fremstår større og ganske annerledes i virkeligheten enn hva man initielt skulle tro fra bilder online. Pen sak, men 6119G virker mer "classy".

• Liker
Reaksjoner: Ole
Hm… skjønner ikke skepsisen til størrelsen på 6119 som er på 39mm. For meg virker det som det perfekte dressur.
Helt enig. Jeg prøvde den sist jeg var innom om den er aldeles perfekt på alle måter hvis man er i markedet etter dressur. Men selvfølgelig har jo størrelse på lanken noe å si.

Helt enig. Jeg prøvde den sist jeg var innom om den er aldeles perfekt på alle måter hvis man er i markedet etter dressur. Men selvfølgelig har jo størrelse på lanken noe å si.
Der ser du. Det er forskjell på oss. Vi som var innom i dag fikk beskjed at "dere kan dessverre ikke prøve den på hånden", selv om selger ikke visste at vi var i modus til å faktisk kjøpe den. Artig.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Der ser du. Det er forskjell på oss. Vi som var innom i dag fikk beskjed at "dere kan dessverre ikke prøve den på hånden", selv om selger ikke visste at vi var i modus til å faktisk kjøpe den. Artig.
Det skal sies at jeg fikk prøve den selgeren hadde på armen og ikke en ny modell I butikken. Så jeg er nok ikke så spesiell 😅 uansett en fantastisk flott klokke. Den jeg prøvde var i roségull, men mulig den i hvitt går mer til hverdags også. Jeg er usikker på hvilken jeg ville valgt men hadde nok landet på rosé hvis formålet var dress.

• Liker
Reaksjoner: Ole
patek-philippe-6007G-001.jpg

6009g

Hva med denne? Sjelden denne blir nevnt i PP-diskusjoner. Dette er i mine øyne en fin allrounder som kan gå til både hverdags og fest. Kommer med både røde, blå og gule detaljer. Usikker på hvilken jeg liker best, men lener meg mot gult.

• Liker
Reaksjoner: PinkBulldog
Vis vedlegg 392569
6009g

Hva med denne? Sjelden denne blir nevnt i PP-diskusjoner. Dette er i mine øyne en fin allrounder som kan gå til både hverdags og fest. Kommer med både røde, blå og gule detaljer. Usikker på hvilken jeg liker best, men lener meg mot gult.
Det der blir for «masete» for meg. Forstår heller ikke hva Patek vil med den serien der, prøver de å være hippe og tiltrekke seg yngre kjøpere?
Ønskes det et ur for hverdagsbruk, så tenker jeg at en 5227 (eller 5212 som jeg selv har) er det rette valget:
IMG_0708.jpeg

• Liker
Reaksjoner: gullet
Det der blir for «masete» for meg. Forstår heller ikke hva Patek vil med den serien der, prøver de å være hippe og tiltrekke seg yngre kjøpere?
Ønskes det et ur for hverdagsbruk, så tenker jeg at en 5227 (eller 5212 som jeg selv har) er det rette valget:
Vis vedlegg 392570
Jeg er kjent med at den er litt kontroversiell av puristene. Men jeg synes den er litt kul og uvanlig. Ikke en kjeft i verden som vet at du har en klokke til 500k på armen med den. Jeg ville tatt den før kuben hver dag i uken. Pluss at denne er i edelt metall til samme pris som firkanten i stål.

Enig i at den du har er meget pen! Hvis jeg skulle velge mellom de to blir det nok verre.

• Liker
Reaksjoner: Gin
Noen som vet om det er ‘mulig’ å få kjøpt noen av disse uten kjøpshistorikk fra Bjerke?
Kjenner noen til ca priser?

Vis vedlegg 392577
-6119 får du kjøpt.
-5958 kan du glemme. Patek må godkjenne etter Bjerke har gått god for deg. Man må ha kjøpshistorikk på 7-8 andre modeller før man får mulighet på Nautilus og Aquanaut.
-5905 er nok også håpløst uten historikk. Jeg forhørte meg muntlig på den og det var 2-4 års ventetid hvis det ble godkjent. Jeg har jo vært kunde der i evigheter men aldri kjøpt Patek.

• Liker
Reaksjoner: Phenix