Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Status
Stengt for ytterligere svar.
IMG_2280.jpeg

Jeg har tidligere tatt til orde for at denne tråden ikke har noe på Tidssonen å gjøre. Det er en avsporing og forsøpling som ikke har noe med klokker og klokkerelaterte ting å gjøre. Jeg er fortsatt på TS daglig for å se hva som rører seg, og synes det er trist at denne tråden er den tråden det har vært mest liv i den siste måneden!

@Jon Henrik vær så snill og slett denne drittråden, så kan de 4-5 mest aktive bidragsyterne leve ut sine betraktninger i andre medier. Jeg har ikke sett poenget med å fornye SP-medlemskapet når den mest aktive tråden her inne dreier seg om politikk, religion etc. Jeg kan love deg et nytt SP-medlem på dagen (hvis jeg får bli medlem igjen da) ;)

Jeg har tidligere tatt til orde for at denne tråden ikke har noe på Tidssonen å gjøre. Det er en avsporing og forsøpling som ikke har noe med klokker og klokkerelaterte ting å gjøre. Jeg er fortsatt på TS daglig for å se hva som rører seg, og synes det er trist at denne tråden er den tråden det har vært mest liv i den siste måneden!

@Jon Henrik vær så snill og slett denne drittråden, så kan de 4-5 mest aktive bidragsyterne leve ut sine betraktninger i andre medier. Jeg har ikke sett poenget med å fornye SP-medlemskapet når den mest aktive tråden her inne dreier seg om politikk, religion etc. Jeg kan love deg et nytt SP-medlem på dagen (hvis jeg får bli medlem igjen da) ;)

Excerpt from a lecture given in 1969 by G. Edward Griffin:
»In 1943 the following directive was issued from party headquarters to all communists in the United States. It read when certain obstructionists become too irritating label them after suitable buildups as fascist or nazi or anti-semitic and used the prestige of anti-fascist and tolerance organisations to discredit them. In the public mind constantly associate those who oppose us with those names which already have a bad smell. The association will after enough repetition become fact in the public mind.»

Faller karakteristikken »drittråd» og «forsøpling» inn under denne taktikken? Og når man i tillegg utøver emotional blackmail drar man det enda lenger.

Hehe, raskt google søk på G Edward Griffin tilsier at han «lectures» ikke er noe vi skal vektlegge så mye tenker jeg :)
Kanskje Griffin oppfant det hele, men det som treffer rett i målet er at denne demoniserings taktikken har vært brukt igjen og igjen inntil nå.
Og nå er det mange tiår siden Griffin signaliserte taktikken.
Da hadde han litt rett på noen plass?

Hehe, raskt google søk på G Edward Griffin tilsier at han «lectures» ikke er noe vi skal vektlegge så mye tenker jeg :)

Mener du at Griffin lyver når han sier at overnevnte direktiv ble sent ut til medlemmene i det amerikanske kommunistpartiet? At han formidler hva kommunistene gjorde er vel hele poenget her, og ikke hva noen måtte mene om han som person? At taktikken er brukt er det ikke noe tvil om, spesielt nå i det siste mot Musk. Ta ballen, ikke mannen, hadde dette vært fotball hadde det minimum kvalifisert til frispark. 😉

Redigert:

Det er faktisk et paradoks at denne deprimerende tråden er den absolutt mest aktive tråden i et forum basert på glede og entusiasme.
Jeg skal ikke frikjenne meg selv på noen måte da jeg har postet i den selv, dog uten de helt store utbroderiene den siste tiden, da det trigger en monsun på flere bind i retur som jeg ikke gidder å lese.

Jeg leser hver eneste tråd og hvert eneste innlegg på dette forumet, og det har jeg gjort i snart 10 år. Jeg går så langt som å si at TS er en av de tingene i hverdagen som på et jevnt basis gleder meg mest.

Å lese denne tråden gir bare trang til å lage en dommedagsrom i kjelleren, men der har jeg allerede pusset opp så det orker jeg ikke begynne på.

Oppsummert så er jeg enig med @eidehelg. Få det bort.
Denne tråden er kanskje det siste dette forumet trenger for å komme seg på bena igjen. M2C

Dette er vel ikke et nytt fenomen her på tidssonen. Her selges det jo biler og skjorter, diskuteres hunder og legges ut bilder av katter. Skjønner ikke at du velger å problematisere akkurat denne tråden.
…slett tråden om middag. jeg er veggis.
slett tråden om skjorter. jeg forakter skjorter.
slett tråden om dagens bok. jeg har dysleksi.
slett tråden om kunst. jeg forstår ikke kunst.
slett tråder om alkohol. jeg er avholds.
slett tråder om tobakk. det gir kreft.
slett tråden om bukser. jeg bruker ikke bukser.
slett trådene om dyre klokker. jeg er konkurs.
slett trådene om alt jeg ikke liker og som irriterer meg - ellers…

Det er faktisk et paradoks at denne deprimerende tråden er den absolutt mest aktive tråden i et forum basert på glede og entusiasme.
Jeg skal ikke frikjenne meg selv på noen måte da jeg har postet i den selv, dog uten de helt store utbroderiene den siste tiden, da det trigger en monsun på flere bind i retur som jeg ikke gidder å lese.

Jeg leser hver eneste tråd og hvert eneste innlegg på dette forumet, og det har jeg gjort i snart 10 år. Jeg går så langt som å si at TS er en av de tingene i hverdagen som på et jevnt basis gleder meg mest.

Å lese denne tråden gir bare trang til å lage en dommedagsrom i kjelleren, men der har jeg allerede pusset opp så det orker jeg ikke begynne på.

Oppsummert så er jeg enig med @eidehelg. Få det bort.
Denne tråden er kanskje det siste dette forumet trenger for å komme seg på bena igjen. M2C

Du leser hvert eneste innlegg på dette forumet, hver dag? Jøsses. Da har du veldig god tid og veldig mange ulike interesser. Kanskje du kan kutte ut i alle fall en tråd da, til å begynne med, start med denne 👍

• Haha
Reaksjoner: Hammerfjord
Du leser hvert eneste innlegg på dette forumet, hver dag? Jøsses. Da har du veldig god tid og veldig mange ulike interesser. Kanskje du kan kutte ut i alle fall en tråd da, til å begynne med, start med denne 👍
Ja, det gjør jeg faktisk. Og nei, det tar ikke så lang tid. De fleste innleggene er relativt korte og ment for å lage god stemning. I motsetning til denne tråden som egentlig bare gir deg lyst til å finne et tau og gå ut i garasjen.
Og dette er en av de trådene som må skumleses for den er fylt til randen av bambus og konspirasjonsteorier som er like morsomme å lese som det er lett å plystre etter å ha spist kjeks.

Og ikke bland deg borti hva jeg skal lese og ikke. Har jeg bedt deg og kompisen din om å slutte å poste bais her? Nei, det har jeg ikke.

…slett tråden om middag. jeg er veggis.
slett tråden om skjorter. jeg forakter skjorter.
slett tråden om dagens bok. jeg har dysleksi.
slett tråden om kunst. jeg forstår ikke kunst.
slett tråder om alkohol. jeg er avholds.
slett tråder om tobakk. det gir kreft.
slett tråden om bukser. jeg bruker ikke bukser.
slett trådene om dyre klokker. jeg er konkurs.
slett trådene om alt jeg ikke liker og som irriterer meg - ellers…
Spiser ikke vegetarianere middag?

Å slette en diskusjonstråd som engasjerer og skaper trafikk vil være en snodig måte å drifte et forum på.
I utgangspunktet er jeg enig i argumentet ditt. Men jeg argumenterer for at dette er et forum for glede og entusiasme. All den driten i denne tråden tror jeg ærlig talt fjerner trafikk fra forumet mer enn bidrar til mer.

Få det bort.

Men..

Og ikke bland deg borti hva jeg skal lese og ikke. Har jeg bedt deg og kompisen din om å slutte å poste bais her? Nei, det har jeg ikke.

... har ikke du nettopp bedt Hr. Forumeier om å slette denne tråden da, slik at de ikke kan poste dritt? Hva var det jeg misforstod?

I utgangspunktet er jeg enig i argumentet ditt. Men jeg argumenterer for at dette er et forum for glede og entusiasme. All den driten i denne tråden tror jeg ærlig talt fjerner trafikk fra forumet mer enn bidrar til mer.
Joda, tror ikke at du og jeg er spesielt uenige, men jeg antar at denne tråden skaper glede og entusiasme for de som jevnlig poster i og/eller leser denne tråden.

Dersom man har behov for å klage på eller irriterer seg over denne tråden, foreslår jeg å poste dette i:

https://www.tidssonen.no/forum/threads/nei-det-kan-jeg-ikke-like-hverdags-edition.13868/ 😉

Status
Stengt for ytterligere svar.