Hvor lenge har du vært på Tidssonen?

Som en relativt ny bruker med to års registrert medlemskap og en periode med lesing i bakgrunnen før det , har jeg begynt å engasjere meg mer aktivt i forumet.

Som student i begynnelsen av 20-årene er jeg kanskje blant de yngre medlemmene her, men jeg setter stor pris på fellesskapet og kunnskapsdelingen. Selv om jeg ennå ikke har publisert noen unboxing-innlegg, kan det godt hende at noe kommer i fremtiden.

Det er spesielt givende å delta i ulike diskusjonstråder, og jeg synes det er inspirerende å følge den daglige posten om dagens klokke, hvor mange medlemmer bidrar jevnlig. Engasjementet og entusiasmen i forumet gjør det til en svært lærerik og hyggelig plattform :)

Jeg ble medlem i 2012.
Jeg hadde kjørt MX5 i noen år og funnet ut at det skulle være laget noen mekaniske MX5-klokker. (Det var jo noen fra 10års-jubileet, men det var batteri). Dermed hadde jeg begynt å lete etter en slik, og det dukket opp en til salgs her på TS.

Jeg fikk kjøpe, som sylfersk TS-medlem. Dermed var jeg medlem.

Men det var først etter at det ble et urmakerkurs arrangert av et medlem her at det tok av. Det var i 2014.
Sinn MX5 (2).jpg

Klokken har jeg fortsatt. Bilen er solgt.
(Med den farven så ønsket jeg en Omega Planet Ocean, men det får komme senere)

8- )

Jeg er definitivt en nykommer i dette selskapet. Etter kjøpet av min første skikkelige klokke, så gikk det litt tid før jeg ramlet ned i kaninhullet. Men sommeren 2022 kjøpte jeg klokke nummer to, og begynte å søke kunnskap. Først ble det Bjerkepodden og så litt Klokkelandslaget. Jeg vil tippe jeg var innom her og leste kanskje en uke før jeg opprettet bruker 9. september 2022.

Utpakkingstråder av klokker har det vært dårlig med, og den første kom så sent som for ti dager siden. I stedet har det blitt en tråd om klokkene, men når jeg skriver innlegg der har jeg gjerne eid de en stund. Men satser på at utpakkingstråd kan bli en tradisjon :)

Det første klokkebildet jeg postet her var dette:
220918-seiko.jpg

Redigert:
Har vært medlem siden begynnelsen av 2021 tror jeg. Har hatt omtrent 100 klokker siden da! Kun 20 av dem fra 3500-20.000 kroners klassen! Aktiviteten min her er høy om jeg har tid, og enda høyere om jeg har tid og penger :LOL:

Har hatt det trivelig her! På Facebook blir det for mye "gale" folk, så jeg liker forum på egne nettsider best!

Jeg har andre hobbyer også(led lykter og bilpleie)som koster litt, men 2-5 klokker i året blir det alltids!

1000003248.jpg
1000003250.jpg
1000000151.jpg

Torsdag 12. mars 2020 klokken 17:39, ble kontoen født. Dette var ca 6 måneder etter at lurkingen startet, kona ville ha smartklokke til jul og det introduserte klokkegalskapen.

IMG_0958.jpeg

Min første unboxing var en Zelos Swordfish titan. De var visst tidlig ute i den pågående «titan-trenden».
Heisann folkens
Vil dele min første klokke i titan med dere, og dette er også min første klokke fra et microbrand. Jeg ble lokket av Zelos watches, særlig Swordfish serien som er en rimelige dykkerklokker i litt kreativt design.
Denne gangen lanserte de en litt større sverdfisk på 42mm bred og 13mm tykk, det som kanskje redder den størrelsesmessig er den omgjengelige lug-to-lug på 48mm.
Jeg var rask nok til å skaffe meg en litt sprø dial som de kaller «whirlpool», denne gleder jeg meg til å leke litt med i forskjellige lysforhold!
Men nok prat, deler litt bilder :
Vis vedlegg 213267Vis vedlegg 213268Vis vedlegg 213269Vis vedlegg 213270Vis vedlegg 213271Vis vedlegg 213272Vis vedlegg 213273Vis vedlegg 213274Vis vedlegg 213275Vis vedlegg 213276Vis vedlegg 213277

Ser nå at jeg tikker av 1001 poster, en passende tråd for feiring 🥳

Torsdag 12. mars 2020 klokken 17:39, ble kontoen født. Dette var ca 6 måneder etter at lurkingen startet, kona ville ha smartklokke til jul og det introduserte klokkegalskapen.

Vis vedlegg 392641
Min første unboxing var en Zelos Swordfish titan. De var visst tidlig ute i den pågående «titan-trenden».

Ser nå at jeg tikker av 1001 poster, en passende tråd for feiring 🥳
"kona ville ha smartklokke til jul og det introduserte klokkegalskapen."

Sikkert mange som misunner deg nå: du fikk den perfekte unnskyldningen for å starte deg i hobbyen uten at konen kan virkelig klage.
"Det var du som startet det hele, og nå er det for sent!"

Ser at jeg ble medlem 10. august 2016 etter å ha lurt rundt i buskene ett års tid. I et innfall av typen jeg-har-ikke-brukt-en-klokke-på-20-år-men-trenger-nå-en-klokke-fordi-jeg-omsider-har-kjøpt-meg-en-smarttelefon kjøpte jeg en Nomos Ludwig, og var veldig fornøyd med det. Fant etter hvert ut at det var noe som het Tidssonen. Men husker virkelig ikke hvordan det skjedde, men den må ha blitt nevnt i en artikkel eller noe, for jeg søkte helt klart ikke aktivt etter et klokkeforum eller tilsvarende. Man kan vel si at jeg startet med et smell siden mitt første innlegg var en pakkeåpning med en solid bunke bilder i tillegg til så mye tekst at jeg vil tro at det fleste sovnet før de var halvveis: DD&S 99.1
Siden jeg (foreløpig) ikke har det med å selge klokker har jeg den fortsatt, men den har det med å tape mot min 99.3 (pakkeåpningen for denne var muligens enda lenger: DD&S 99.3) når det står mellom disse to:
IMG_E2786[1].JPG