Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

^ Ja, våpen tror jeg kanskje må ta kaka...!

Jeg synes ikke det, liker ikke tanken på at noen svært lavkompetente sløvinger skal få 25% provisjon som takk for at en uvitende nybegynner snublet over en billig gitar. Forøvrig er de vanvittig sløve med å følge opp salg av kommisjonsvarer, og enda sløvere med å påse at kunden får utbetalt pengene...

redigert for å være tydelig: dette er rettet mot alle butikker, ikke én alene. Det er helt tragisk som faglært og musikklidenskapelig å besøke instrumentbutikker. Det er vanskelig å finne kompetanse eller nyttig perspektiv. Jøss, er den fjøla helt rå? Kan jeg pr- Ah, du viser meg ja. Ja men så greit. Er det palisander i gripebrettet? Ånei, det er rosewood neck ja... dumme meg. Takk for korreksjonen.

Orker ikke å snakke med nok en udusjet og belteløs som spyr engelsk fra YouTube-kommentarfelter i min generelle retning. Varene kan man få hvor som helst, da må butikkene ta seg selv i nakken og levere nyttig fagkunnskap, erfaring, eller perspektiv. Ukvalifisert og pseudoreligiøs synsing kan jeg også finne hvor som helst.
Det var veldig synd at butikkene ikke gidder å betale for å få de riktige folkene med kunnskap på plass.

• Liker
Reaksjoner: mr.quick
Det var veldig synd at butikkene ikke gidder å betale for å få de riktige folkene med kunnskap på plass.

Veldig enig i det. Det blir en ond sirkel hvor budsjettet forblir lavt siden det aldri jobber noen der som bryr seg, og da blir det aldri ansatt noen som bryr seg. Den lokale sjappa hadde en gullalder hvor det fantes fagfolk på alle områder, men 5(!) "veteraner" sluttet ila. 2 år opp til 2025. Jeg fortsetter å handle lokalt for å prøve å i det minste ha en fysisk butikk, men det er nesten motvillig når jeg må gjøre all forskning selv...

Heldigvis virker det som om vi er i oppløpet til en liten renessansse, kanskje påvirket av Covid. Det føltes som om mange lærte hva det koster å få alt billig og fra utlandet, og hva som skjer når lokale forhandlere forsvinner - man går tom for grunner til å lufte seg, og man møter ingen likesinnede.
Lokalt har vi begynt å få nisjebutikker og spisesteder som jeg trodde aldri ville overlevd utenfor Oslo, men jaggu går det. Da er jeg ekstra nøye med å handle alt jeg kan der.