Watches and Wonders 2025

Hei, Noen som skal ned til Geneva under Watches and wonders nå i April, og som kunne tatt med en klokke som skal til service for meg?

Er det noen som har plukket opp noen mer eller mindre troverdige og spennende rykter?

:)
Jeg har lest halvveis troverdige, men kanskje ikke ultra spennende, rykter rundt GS sin mikro-adjust på lenke:
IMG_0952.jpeg

Kilde: anonyme internettpersoner på Reddit

• Liker
Reaksjoner: havarduf og seiltid
Enig i at det er nødvendig å koble av litt mens verden går til helvete. For min del har dessverre interessen vært dalende i det siste. Eller mettet kanskje. Bil og fotball er større grad tatt over litt av flukten fra virkeligheten.

Usikker på hvorfor egentlig, om det er prisgalloppen som tar litt gleden ut av det eller om det er vakuumet etter hypen som har slått litt luften ut av meg.

Uansett vil klokker alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt! Og ingenting hadde vært bedre enn om det blomstret opp igjen. Kanskje W&W vil gjøre noe med det, men frykter at det blir en bonanza av klokker for arabere og nyrike youtubere som har et ambivalent forhold til penger.

Men lever i trua på at det kommer noe spennende som er realistisk og tilgjengelig. IWC og Tudor er vel de jeg er mest spent på i år.

Edit: Ny chronograf fra tudor med inhouseverk, slank kasse og tre subdials hadde varmet klokkehjertet mitt 😊
Sånt går opp og ned. Jeg har «samlet» siden 1994. I årene siden da går interessen opp og ned. Jeg kan ha 2-3 år uten at jeg knapt ser på en klokke artikkel eller nyhet og ikke aner hva som skjer. Så kommer interessen igjen og alt slukes de neste årene.
Ikke gi opp - du får nok lysten tilbake.

Fotball (og MC) derimot har aldri down-perioder. Der er jeg alltid påskrudd.

Bil interesserer meg personlig midt på leggen 😂

Sånt går opp og ned. Jeg har «samlet» siden 1994. I årene siden da går interessen opp og ned. Jeg kan ha 2-3 år uten at jeg knapt ser på en klokke artikkel eller nyhet og ikke aner hva som skjer. Så kommer interessen igjen og alt slukes de neste årene.
Ikke gi opp - du får nok lysten tilbake.

Fotball (og MC) derimot har aldri down-perioder. Der er jeg alltid påskrudd.

Bil interesserer meg personlig midt på leggen 😂
Ser hva du mener, det er ofte sånn. Men det siste halvåret har jeg kjent litt på en "slitasje" jeg ikke har kjent på før. Men satser på det går over 😊 har jo vært interessert i klokker i mangfoldige år så det kommer nok tilbake. Fotball er jo ikke valgfritt, det er for life 😅

MC tør jeg ikke for det ender galt, så da holder jeg meg til bil 😁

Ser hva du mener, det er ofte sånn. Men det siste halvåret har jeg kjent litt på en "slitasje" jeg ikke har kjent på før. Men satser på det går over 😊 har jo vært interessert i klokker i mangfoldige år så det kommer nok tilbake. Fotball er jo ikke valgfritt, det er for life 😅

MC tør jeg ikke for det ender galt, så da holder jeg meg til bil 😁
6 måneder er ingenting 😅 Som nevnt har jeg i disse 31 årene hatt flere 2-3 års perioder med null interesse, før plutselig det er altoppslukende igjen.

Mitt beste tips: logg av Tidssonene og alt annet klokkerelatert du følger eller leser. Kos deg med de klokkene du har, og plutselig så få merker du selv når tidspunktet er der for å logge på igjen.
Jeg har gjort det flere ganger. Var egentlig med omtrent fra starten av her på Tidssonen, men den opprinnelige brukerkontoen min rotet jeg bort passordet på, og så oppdaget jeg at Telenor hadde lagt ned den eposttjenesten jeg hadde registrert meg med så da ble det ny konto.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
6 måneder er ingenting 😅 Som nevnt har jeg i disse 31 årene hatt flere 2-3 års perioder med null interesse, før plutselig det er altoppslukende igjen.

Mitt beste tips: logg av Tidssonene og alt annet klokkerelatert du følger eller leser. Kos deg med de klokkene du har, og plutselig så få merker du selv når tidspunktet er der for å logge på igjen.
Jeg har gjort det flere ganger. Var egentlig med omtrent fra starten av her på Tidssonen, men den opprinnelige brukerkontoen min rotet jeg bort passordet på, og så oppdaget jeg at Telenor hadde lagt ned den eposttjenesten jeg hadde registrert meg med så da ble det ny konto.
Ja, avholdenhet kan være løsningen 😅 brukte mye tid på klokkerelatert lesestoff/podcast/youtube etc... i mange år, men nå er det nesten ingenting lenger.
Det sitter veldig langt inne å logge av her, men uten å spore av tråden så er det vel ikke akkurat så veldig mye klokkerelatert her lenger heller. Mulig det er jeg som innbiller meg ting men jeg synes de fleste trådene her inne bortsett fra "dagens klokke" handler om alt annet enn klokker 😂 det er selvfølgelig kult med variasjon i trådene, men den lille aktiviteten som er igjen her inne virker til å være i liten grad klokkerelatert, flere av de "gamle bidragsyterne er borte eller poster ikke mer, kan nesten virke som det er flere som er matlei.

Nuvel, vi satser på at W&W kickstarter entusiasmen igjen 🤩

Èn av forklaringsvariablene til at enkelte blir litt lei klokker innimellom, kan jo være at før så slapp produsentene nye klokkerversjoner 1-2 ganger i året. Nå pøses det jo ut nye klokker hver dag. Klart man blir litt lei slikt, når hver j@&%la dag blir en "New release!"-dag.

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Man kan også tilsette at hobbyen har "plutselig" vært MYE dyrere, noe som setter bremsene på mange som kunne tenke seg noe spennende.
Ikke for å snakke om visse bruktmarkeder som selger klokkene X% over nypris:sick:

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas