Dagens vintage

Prøver å ha de fleste klokkene på armen i løpet av året, men denne har stått i klokke-monteret i 4 år. På tide den får se verden igjen 😅
Roamer Chronometer fra 1961

IMG_2208.jpeg

God Fredag.
Abbsolutt ikke noe dårlig kjøp for de gamle Rutina klokkene er undervurdert. Skikkelig Swiss made klokke med antagelig et ETA 2783 urverk. Like gode som det meste annet fra den tiden.
Vis vedlegg 394090
Takk. Pen sak den du har der! Jeg har en svakhet for gamle "Dykkere" Denne har RP TS 200 kasse (Hvis det er riktig baklokk?). Står ikke Swiss Made noen steder. Kanskje PUW verk? Har ikke åpnet den. Mistenker at baklokket sitter godt.

403DFAB8-8B74-4289-8EE0-8CD5B2395F39.jpeg

Takk. Pen sak den du har der! Jeg har en svakhet for gamle "Dykkere" Denne har RP TS 200 kasse (Hvis det er riktig baklokk?). Står ikke Swiss Made noen steder. Kanskje PUW verk? Har ikke åpnet den. Mistenker at baklokket sitter godt.

Vis vedlegg 394092
Baklokket stemmer nok for jeg har hatt flere Rutina med kasser av den typen der . Da er klokka i fra slutten av 70 tallet ihvertfall rundt 1980 men jeg er ganske sikker på at det er et 25 jewels ETA verk i den uansett.

• Liker
Reaksjoner: Bayern
Baklokket stemmer nok for jeg har hatt flere Rutina med kasser av den typen der . Da er klokka i fra slutten av 70 tallet ihvertfall rundt 1980 men jeg er ganske sikker på at det er et 25 jewels ETA verk i den uansett.
Ok, takk for info. Tenkte vi var rundt 1970. Mener man sluttet med betegnelsene "Waterproof" og "ATU" i den tiden.