Åpen post

Medlem
31. juli 2011
Sted
Sandnes
Innimellom dukker det opp klokker, brukere og eller temaer som gjør at jeg får lyst til å sende en PM. Bondsk folkeskikk, frykt for psycostempel eller det faktum at spørsmål ofte generer gode svar med allmengyldig interesse gjør at jeg tenker man kanskje kunne spurt i full offentlighet.

Dagens brev går til @Tom Henriksen

Seriøs samler av flotte og historiske bruksur. Alle som har sett hva som ligger i ammokassen der i gården ser hva det går i.

Jeg har alltid funnet det fascinerende at midt imellom skatter med stor S fra Rolex og Panerai ligger et ur jeg nesten endte opp med rundt 1990. Da allerede vært i salg noen år. Under to ulike merkenavn; først Heuer så TAGHeuer.

Et siste krumspring fra Heuer før Techniques d'Avant Garde gikk inn og det ble huset vi kjenner Idag.

For mange Idag utskjelt og nedklassert.
Vel i mine øyne er det ikke sånn.

Uret vi snakker om her som deler plass med storheter i kassen til mannen som nesten aldri flipper er Tag Heuer Super Professional 1000m wr, Chronometer.

Først ute som Heuer i 84, så relabeled Tag Heuer.

Når man ser den SINNSYKE samlingen din så må man bare spørre: Hva var bakgrunnen for at du kjøpte og beholdt dette uret? Og hvordan er ditt forhold til TAG Heuer tatt i betraktning at du eier denne juvelen?

4E1F1601-C29A-46D6-9CF5-90E449F718CE.jpeg

En Heuer labeled versjon

7A2FF744-157B-4DFF-B668-715304C29A0D.jpeg

Kom og i PVD.

929B2E67-49E2-41AB-BED0-53B521873D32.jpeg

Kassen åpnes via fremsiden. Chronometer 2892

C16A9FB7-A530-45CC-B005-C9B42513E8CB.jpeg

Kittet den kom i var awsome for en 13-åring den gang. 11.200 var prisen når jeg sto der og sjekka.

Dette er en seriøs Toolwatch. Vi hadde Rolex med SeaDweller og Omega Ploprof som de desidert råeste , Heuer satset og kom med denne. Dette er en av de bedre dykkertur som er laget, de er ikke spesielt populære og går for småpenger. En selvskreven skjelden fugl i en Toolwatch samling.