Åpning av en konvolutt

Medlem
4. aug. 2011
Sted
Kristiansand
Er ikke mye box å unboxe her, men men.... Here we go

DSC_0202.jpg

En konvolutt dukket opp i posten.

DSC_0203.jpg

Hva er i den da?

DSC_0206.jpg

DSC_0207.jpg

DSC_0208.jpg

DSC_0211.jpg

WS

BENRUS Mil-W-46374 1969, mitt første vintage ur, kjøpt for ikke alt for mange penger av en hyggelig mister her på sonen. Klokken har ei kasse av plast og føles litt som et lekeur. Det er et militær ur laget for å fortelle soldater tiden og ikke noe annet. Det er hele syv, 7, juveler i urverket og kassa kan ikke åpnes, da det er et ur som ikke skal repareres. Jeg stilte den bare på minuttet etter klokka på komfyren og gikk med den i to dager og den var da enda på samme minutt som komfyrklokka, så den holder tiden nogenlunde. Jeg liker klokka veldig godt, ikke for den er pen, men fordi den har en historie og en alder som jeg ofte tar meg i å tenke over og fasineres av.

Grattis med grønne saker!

Tenker det er noen horologer og klokkesnobber som grøsser når "komfyrklokken" er referens,
men jeg er frisinnet og åpen for alle typer referense ;)

Gratulerer! Fascinerende at den ikke kan åpnes. Når den er død så er den død. Litt organisk liksom.

Takk for gratulasjoner. Det er et forsøk på å finne litt ut av vintage uten å brenne alt for mye kapital. Bare det å gå flere dager med ei klokke på 34mm er spessielt. Den virker knøttliten med en gang jeg setter den på armen, men det fungerer greit og etter litt armtid så virker den ikke så liten. Har lest litt om vintage, da jeg synes det er mange fine ur og historiske urverk (liker veldig godt seamaster 120 og en vintage Navtimer frister), men for å få en økt forståelse så er ikke noe som å prøve det irl.
Det var en fornuftige unskyldingen for dette klokkekjøpet:)

@Prippa, tror ikke jeg skal sjekke om den flyter, klokka skulle jo tåle litt støt og litt vann som ny, men har lest at man skal unngå vann med eldre ur. Men om den tar kvelden så skal jeg teste dette og straks sende deg en pm med resultatet:D

Hva en gammel klokke kan tåle av bruk er jeg litt usikker på. Og så er det den store vintage hengemyren med hva som er byttet på klokken opp gjenom årenes løp, franken og overpoleringsmonstere som spøker bak vintagebuskene, mye å sette seg inn i. Det blir lett mange timer med surfing på nett da. Nå har jeg et vintage ur som ikke er noen horologisk toppmodell, men kanskje det demper kjøpesuget og hindrer meg i å gjøre noe overilt før jeg får satt meg bedre inn i emnet. Enda en fornuftig unskylding, begynner å få litt dreis på det nå:)

Jeg synes historien som militærur er kul og her er en link om noen gidder: Mer info om BENRUS Mil-W-46374l

Heldigvis er jeg medlem av TS og kan også søke kunskap fra de mange kunskapsrike wisene som er her;)

Gratulerer med kul vintage. Første som slo meg var at han som har designet hamilton khaki king II må ha hentet litt inspirasjon fra denne.