Årets nasjonaldag står for dør og krever nøye planlegging

Medlem
9. nov. 2009
Innlegg
355
De fleste har vel allerede bestemt seg for hva man skal ha på seg på 17 mai. jeg har planen klar når det kommer til bekledning, men klarer ikke å bestemme meg for hva som skal vise tid på armen. :)

Spørsmålet til dere er hva skal dere bære på armen som er verdig nasjonaldagen?
Post gjerne bilder!
Ha en tid dag.
 
Om posten rekker fram, så blir det nyervervelsen som er på vei #Håpe Håpe#

PS: Gammelt bilde, men samme modell :D

IMG_1648768x576.jpg
 
Eg skal ha bunad, og dermed lommeur. Bestefars gamle lommeur (tenesteklokke i nsb) tikkar framleis, og passar fint til eit så konservativt og tradisjonsrikt antrekk som bunad:razz:
 
Vintage Certina etter min far, som alltid på 17. mai. Han hadde bursdag rundt disse tider, ekstra hyggelig å minnes ham.
 
Blir vel Seiko Black Monster på meg i år.. Skal feire nasjonaldagen på en sliten borerigg.. Hipp Hipp Hurra :(
 
bilde-115.jpg


Antrekket er bestemt og det blir Jaeger LeCoultre Master Compressor Memovox.
Måtte bare uttale hele navnet, det klinger så flott.:D
 
Skal til Stavanger og besøke damo.

Så da må jeg ta hennes favoritt. Tror den vil passe bra til bunaden min.

P1030203.jpg
 
Jeg stiller som seg hør og bør i Nordlandsbunad (bildet er ikke av meg - ill.bilde tatt fra nett!).
herre-guttmodel-number-1-fo.jpg


Jeg skulle gjerne hatt et gammelt lommeur i sølv til, men i mangel av det har jeg et Tissot-lommeur, i såkalt Lépines-utforming med et Unitas 6497 i.
P1060038.jpg
 
Jeg skulle gjerne hatt et gammelt lommeur i sølv til, men i mangel av det har jeg et Tissot-lommeur, i såkalt Lépines-utforming med et Unitas 6497 i.
P1060038.jpg
[/QUOTE]

Og med den utsikten, så vet jeg hvor du bor:)
Så pass på klokkene dine. LOL

Pent lommeur forresten-
 
Blir to klokker på meg den 17. På morgenen er det tidlig oppmøte på festningen og kransenedlegging. Da må jeg ha på bestefars certina, til ære for den gamle motstandsmannen.

P1010219.jpg


Etterpå er det brunsj og da skal panoen luftes. Den har fått nye klær for anledningen. Mørk dress og blank klokke :cool:

P1010315.jpg

P1010306.jpg
 
Formoder det blir ett av disse......

- Glashutte Original PanoMaticVenue
- Jaeger-LeCoultre Master Control Eight Days
- Zenith Grande Chronomaster GT

P1000203.jpg