Årets siste herfra..og på lenge! Nye bilder :)

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Sted
Gullkysten
Da jeg debuterte på TS i februar, etter å ha "lurket" en stund, ble jeg kraftig bitt av Rolex-basillen :D

Men over tid, har jeg gradvis vendt tilbake til "røttene"...hos Omega :)
Ikke for det, elsker Rolex (og andre..), men for meg er Omega mye, svært mye bang for buck.

Og akkurat dét er greit når man har kjøpt 17 klokker siden januar ;) :oops:
Altså, dersom man ikke skal bunne kontoen, må man lete der man får best valuta...

Kveldens klokke har vokst en stund på meg. Jeg har en Speedy Pro 3572, og som dannet grunnlaget for "samlingen" min, men har lenge hatt lyst på en chrono med ikke-sort skive og ikke-sort bezel.

Vel, siden Daytona er 50K og jeg tross alt liker Omega, passet det jo bra at sistnevnte har et meget godt alternativ. Og tråden til Morini har også inspirert :)

Denne klokken har også historiske elementer opptatt i seg, derav også navnet. Ja jeg snakker selvsagt om Omega Speedmaster Broad Arrow (3551.20.00) med cream dial og 3303-kaliberet :cool:

3303 kaliberet bygger på Piguet 1285, automatisk, 28.800 bph , column wheel and free sprung escapment (andre column wheel chronos er ikke ukjente Zenith El Primero og Rolex Daytona), COSC sertifisert.

Piquet, som også eies av Swatch Group, produserte dette kaliberet eksklusivt for Omega, så det kan argumenteres for at det er mer eller mindre inhouse. I kveld er det i hvert fall inhouse, skål ;)

Som en kuriositet kan nevnes at Piquet leverte 3 stk 33XX kaliber til Omega: 3303 som er meget forsegjort, 3313 som er co-axial og 3301 som er såkalt standard finish.

Denne rakkaren er 10 år gammel, men servisert og COSC-sertifisert i sommer. Så eventuelle problemer med verket skal være luket bort for lenge siden. Or so I hope ;)

Den ble levert med verdens styggeste uorginale rem, men heldigvis også (original)lenken. Puuh.

Lenken er en slags bredere versjon av det som sitter (eller satt) på Seamaster og Speedmaster Pro, og den både ser og føles meget meget bra.

Nå er det egentlig nok prat og tid for bilder, men jeg må få si at mine ikke yter dette uret rettferdighet. Blå "metallic" visere mot cream dial er lekkert, IMHO. Nydelig symmetri mellom sub dials også.
OMEGABROADARROW001.jpg

OMEGABROADARROW006.jpg

OMEGABROADARROW003.jpg

Med fetter 2255. Jepp, alle bør ha ett eller flere ur med blått i seg :p
OMSBA3.jpg

WS:
OMEGABROADARROW010.jpg

Bilde av verket - lånt
omega3303.jpg

Happy. For et år 2011 har vært! Spørs om det ikke må ryddes litt i boksen på nyåret, men nå skal det bare nytes. Det er det julen er for, er det ikke? Og det er ikke tvil i mitt sinn - dette er årets juleaftenklokke.

Takk for meg og god jul til hele gjengen :)

At jeg har et godt øye til Omega kommer neppe som noen hemmelighet. Denne var virkelig fin og kommer til å sitte som et skudd på armen julaften.

Gratulerer så mye og god jul!

Gratulerer, det var en skikkelig feiring av WIS-status det :)

Jeg synes denne versjonen av BA er helt nydelig, og et naturlig supplement til Speedy Pro'en din. Men du er inne på noe, jeg tror vi kunne trenge litt bedre bilder ;)

Hei.

Gratulerer så meget.....
Liker det du sier om at flørten med Rolexinen er "over", samt at du forsto at ekte kjærlighet varer lengst;)

Mvh
Timebandit

Aaaaaaah...... Den var virkelig lekker! Unner deg den. Blir en god julaften dette:)

Gratulerer så mye Mikke! Denne var super!

skal sjekke om du bruker den på nrk i morgen rundt 13.50 eller når kavalkaden din begynner;)

Wear it well.