Årets siste unboxing - Atter en krone

Medlem
18. aug. 2011
Innlegg
2.085
Sted
Mellom skogen og jordet
Sent forgårs kveld satt jeg i leiligheten til min svoger. Julefeiringen var over. Klærne pakket i kofferter, gavene pakket i pappesker, skiene lagt i bilen. Vi skulle opp grytidlig neste morgen for å dra hjem fra juleferien.

unbox1_zps7355c9b2.jpg


Familiemiddager, besøk hos min kones nevøer, fester med min kones venner og venninner osv. osv. hadde tatt mesteparten av tiden den siste uken, så jeg hadde ikke hatt så mye tid til å være på TS. Nå derimot var tiden der. Jeg satte meg ned med iPaden og surfet litt rundt. Leste meg opp på trådene jeg ikke hadde hatt tid til tidligere og så på hva som var til salgs. Plutselig så jeg en klokke jeg tidligere har vurdert, og flere ganger har prøvd på armen hos ADer. Første gang jeg prøvde den var for drøyt to år siden - den 12.12.11. Da skrev jeg følgende her på TS:

Veldig positivt overrasket. Satt perfekt på armen. Ble sittende og tenke på denne i bilen hjem. Muligens en ny favoritt.

Det ble aldri til at jeg kjøpte den den gangen. Ikke noen andre heller. Det var heller ikke planen. Jeg ville bare finne ut hvilken klokke jeg skulle begynne å spare til. Jeg kom ikke til noen konklusjon, men begynte likevel å spare. Etterhvert dukket det opp andre billigere klokker, og sparepengene røk ut på dem. Likevel har jeg hatt denne klokken (og forsåvidt også en hel haug med andre) i bakhodet helt fram til nå, så da jeg så denne klokken til salgs skrev jeg en PM. Svaret kom nesten med en gang og etter et par meldinger fram og tilbake var avtalen klar. Klokken var da 23.30 og vi skulle møtes kl. 12 neste dag.

unbox2_zps0a608ef5.jpg


Neste morgen satte min kone og jeg oss i bilen og begynte på den lange veien hjem. Jeg slapp henne av, tømte bilen og dro rett videre til møtestedet. Møtte selgeren. Tok en kaffe og klådde litt på APen hans. Dro hjem igjen. Pakket ut klokken. Fjernet et ledd fra lenken. Satte den på armen. Viste den til min kone som for en gangs skyld sa: «Den var fin». Har den fortsatt på armen, og der blir den nok en stund. Aldri har jeg vært med på et raskere kjøp fra den første kontakten til klokken satt på armen.

unbox3_zps1055e662.jpg


Bildene er derfor reenactments av unboxingen, men jeg lover på tro og ære at det var omtrent på samme som skjedde i går.

unbox4_zps080d72b0.jpg


Rolex Explorer II. 2012-modell. Norskkjøpt.

unbox5_zpsc1a7f3b8.jpg
 
Gratulerer med flott Explorer! Denne hadde jeg også på hånda hos AD i går, og jeg liker den farlig godt:)
 
Så det var du som snappet denne.... Får håpe jeg kan klå litt på et veldig forsinket GTG;)
Uansett, gratulerer med en vakker Explorer:)