Ønsker råd til kjøp av Vintage klokke.

Medlem
17. jan. 2017
Sted
Bergen
Er veldig ny i dette gamet, så ønsker derfor tips og råd til hvilke klokke jeg skal skaffe meg.
Har for tiden en Seiko navigator timer og en eldre Omega geneve(som vurderes og byttes ut).

Har lenge tenkt på en skx, noen som har andre alternative til fine Vintage dykkere eller andre 70-talls klokker til en god pris?

På forhånd takk!

Lite tilgjengelig?
Det er vel ikke noe i den tråden som er spesielt vanskeligere å anskaffe enn hvilken som helst annen 70-talls klokke.

På ebay kan det finnes endel.
Ellers har mannen bak denne siden endel til salgs i ny og ne.
Det dukker rett som det et opp noe her på TS også.

En av de eldre Omega Seamaster modellene er jo nesten obligatorisk i en vintage samling.

• Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Lite tilgjengelig?
Det er vel ikke noe i den tråden som er spesielt vanskeligere å anskaffe enn hvilken som helst annen 70-talls klokke.

På ebay kan det finnes endel.
Ellers har mannen bak denne siden endel til salgs i ny og ne.
Det dukker rett som det et opp noe her på TS også.

En av de eldre Omega Seamaster modellene er jo nesten obligatorisk i en vintage samling.

Takk for svar og tips!

Og du, finner du noe du liker, post et bilde og spør her FØR du kjøper. :)
Orient aaa.jpg

Selger bor et steinkast unna meg, og har flere "ubrukte" vintage klokker som kun har ligget lagret. Dette var det eneste bildet tilgjengelig i annonsen og ingen info utenom ubrukt. Finnes det forfalskinger av så billige klokker? Og er dette noen jeg burde gå for? Har sett på king diver, men liker det litt mer monokromt.

Vis vedlegg 25292
Selger bor et steinkast unna meg, og har flere "ubrukte" vintage klokker som kun har ligget lagret. Dette var det eneste bildet tilgjengelig i annonsen og ingen info utenom ubrukt. Finnes det forfalskinger av så billige klokker? Og er dette noen jeg burde gå for? Har sett på king diver, men liker det litt mer monokromt.

Anbefaler deg å lese litt om det å kjøpe vintage, hva du bør passe på og hvordan du går frem for å kjøpe en. Jeg har i all beskjedenhet (kremt) skrevet en liten sak om dette her.

Ang. den du viser til: Jf. min guide, så vet jeg ikke så mye om den modellen du viser til. Men som du sier er det ikke forfalskninger som er det største problemet med vintage i lavere prisklasser, mer at de har blitt "oppdatert" med uoriginale deler eller deler fra andre modeller. Så denne er sannsynligvis ok, men med forbehold om manglende informasjon om modellen og hvordan den så ut ved det opprinnelige nysalgstidspunktet.

• Liker
Reaksjoner: ungeJB