0 års gave til nyfødt

Medlem
26. mai 2010
Sted
Tønsberg
Hei!
Er det vanlig å kjøpe nyfødtgave til barnet når man får barn? Jeg kunne tenke meg å kjøpe en fin gave som varer livet ut. Hvis andre har kjøpt lignende tidligere så setter jeg pris på tips.

Til info så er det en liten jente som kommer om noen dager (håper jeg) og klokke osv er nok litt for dyrt ;) Klokke kan hun heller få til konfirmasjonen sin :)

Jeg fikk en flaske XO i dåpspresang. Hehe. Men uten å være sikker så virker det som det vanligste er å bygge et fint værelse, også blir det jo mye fine ting på dåpen. Å få barn skal visst være en dyr affære med tanke på utstyr, klær hele tiden osv. Bøker om oppdragelse etc.

Hvis du likevel ønsker å kjøpe noe som vil være stas for henne når hun er 10, og når hun er 30 så tror jeg at jeg hadde kjøpt et fotoalbum, der dere limer inn alle de fine barnebildene som kommer til å bli tatt, gir henne et enganskamera når hun begynner på skolen og lar henne ta bilder uten føringer på hva et bra bilde er... la henne fremkalle og lime inn de bildene hun liker mest. Man kan bli veldig overrasket over barns innebygde kreativitet, og en slik gave som utvikler seg gjennom hennes liv vil på mange måter vise henne hvem hun er når hun blir eldre.

Bare husk å være konsekvent på det. feks, et bilde i måneden som minimum ellerno.. sånn at man ser utviklingen hele tiden.

og til slutt, gratulerer på forhånd. Jeg ønsker din kone og deg en god fødsel uten komplikasjoner!

Jeg synes ikke man som foreldre behøver kjøpe en gave til sitt eget nyfødte barn. Hun skal få all din kjærlighet så lenge du lever og ditt jordiske gods når du går bort :)

Jeg synes ikke man som foreldre behøver kjøpe en gave til sitt eget nyfødte barn. Hun skal få all din kjærlighet så lenge du lever og ditt jordiske gods når du går bort :)

Min erfaring tilsier at man kommer langt med kjærlighet, men at det jordiske gods heller ikke forblir urørt...

Bare vær der, du. Og se henne når hun trenger det. Så er det nok gave som varer hele livet. Garantert.:D

Lykke til, og gratulerer på forhånd med den nye verdensborgeren.
Dette blir det største du noen sinne kommer tll å oppleve...

Album har hele tiden vært planen så da går vi for det, hun har jo allerede fått et fint barnerom som venter :)

Takk for alle svar :)

Burde man ikke kjøpe en dyr klokke som man kan "passe på" frem til barnet fyller 18 år ellerno? :)

Burde man ikke kjøpe en dyr klokke som man kan "passe på" frem til barnet fyller 18 år ellerno? :)

Jeg kjøpte en IWC Portofino til min sønn... Far sørger for at den blir stelt godt med frem til junior er gammel nok, men spørsmålet er om 18 år er gammelt nok???

Juniors første WS

2011-07-18163820.jpg

Jeg liker ideen, men siden det er en jente som kommer så er det nok ikke jeg som hadde passet på klokken dessverre ;) Hvis det blir en gutt neste gang så skal jeg foreslå dette :)

Jeg liker ideen, men siden det er en jente som kommer så er det nok ikke jeg som hadde passet på klokken dessverre ;) Hvis det blir en gutt neste gang så skal jeg foreslå dette :)

Siden forumets macho-medlemmer for lengst har fastslått at Daytona er en jenteklokke føler jeg meg for egen del trygg på at fars klokkesamling vil inneholde godbiter for mine avkom :) En helgull Sub er vel også et passende ur for en liten pike ...

Jeg synes dog det er hyggeligere å arve sin fars ur enn å få et i gave.

Det er fint å gi bort noe mens man lever, men det beste med å arve min fars klokker var for meg at de nettopp var noe som hadde blitt brukt av ham hver eneste dag til han gikk bort. Men sånn er jeg. Jeg fikk en flott kniv av min far, men den viktigste kniven er fortsatt hans gamle, slipt så mange ganger at det knapt er stål igjen.

Vi kjøpte ikke noen egen fødselsgave til min 6mnd gamle jente da hun kom til verden. Vogn, stellebord, seng(er), bilstol etc koster jo absolutt nok. Gaver fikk hun masser av til navnefesten. Og som tidligere foreslått her er diverse album i produksjon

Nå skal det sies at hun har fått min smp, tror kanskje hun er gammel nok til å få den overlevert når hun er 25;) Og under forutsetningen at pappaen får kjøpe flere klokker uten strenge blikk fra mammaen.

Som flere nevner er det mer verdt å arve noe fra mor/far som har brukt det hver dag. Da blir det litt mer emosjonellt enn en gave ved fylte år 0.

For min egen del kommer jeg vel til å arve fatterns Birkenstock-sandaler og ullsokkene som hører med :p

Da min datter ble født kjøpte jeg et Rolex Oyster Perpetual mid-size med lakserosa "Explorer"-skive til min kone.
Jeg fikk min datters navn og fødselsdato gravert på baklokket av en gullsmed.
Min kone har benyttet uret hver dag siden, og planen er at det arves ved konfirmasjonsalder.

Vi har ikke kjøpt noe til våre 3 barn da de ble født. Førstemann som er født i september
fikk en 12 meters bilbane av meg til jul da han var 3 mnd gammel.
For en fantastisk presang, .....for far !! Det var jula da alle fedre og besteforeldre lå langflate på gulvet og kjørte om kapp.

jk