0-års gave

Medlem
9. mars 2011
Sted
Oslo
I forbindelse med min ufødte sønns nært forestående 0-års dag ble det i familieråd fremsatt forslag om innkjøp av gave til den lille. Far foreslo klokke, og med minst mulig margin ble forslaget klappet gjennom.

Ettersom fødselsdagen forventes å bli hektisk, og fokus muligens er annet sted enn på klokker ble pakken åpnet på forskudd.
Her er resultatet.

2011-05-25162647.jpg

2011-05-25162711.jpg

2011-05-25162722.jpg

2011-05-25162729.jpg

2011-05-25162813.jpg

Undertegned har fått tilsagn om forvaltning av urverket til den lille har voksne nok håndledd til å bære den selv

Meget kreativ måte for å få tillatelse til å kjøpe ny klokke. Grattis. Er du forresten sikker på at det blir en sønn :)

Gratulerer med lekker klokke og snart en sneip, håper du vet like godt som meg at den klokken ikke kommer til å bli gitt bort. Regner med at du bruker den i 15 år for å så kjøpe ny når det blir konfirmasjon, men tanken er jo god:p

Forstår at det ikke full konsensus når det gjaldt den gaven.

Om du virkelig mener alvor bør du gravere inn f.datoen og pjokkens navn - når disse er bragt på det rene.

Om en femti års tid har din sønn noe av det beste materielle minnet om sin gamle far, som gjorde nettopp denne gesten da gutten ble født.

Dette minner meg forresten om denne filmen :)
[video=youtube;nc8i5DO-BW4]http://www.youtube.com/watch?v=nc8i5DO-BW4[/video]

Ajaj...flott klokke, som du selvfølgelig selv vil beholde! Skjønner ikke at dette forslaget gikk gjennom på familierådet. Hadde ikke gjordt det her i gården.
Uansett grattis med ny klokke og nært forestående ankomst av arvtaker :)

Oj, lekker! For oss IWC-noviser, hvilken modell er dette?

Dette er en portofino, i presume :)

Gratulerer med en sønn når den tid kommer!:)

Det var en nydelig klokke, men jeg mistenker at Mathfjeld har rett. At du kjøper ny når det blir konfirmasjon;)

Først Bønna gratulerer.

Så: Du er #%^# ikke god i huet. Her er det altså en oppriktig strategi om å bruke så mye penger på klokker til familiemedlemmer ( fødte og ufødte) at ingen kan bli sure når du går på en smell sjøl?

Jeg mener, Rolex og Tudor til kona, IWC til ufødt sønn og seiko til under tusenlappen til seg selv. Du er jo ikke riktig skrudd sammen.
:D:D:D

Gjør oppmerksom på at fadderbarnet ditt ønsker seg en speedmaster som faren kan låne en stund fremonver.

Ho ho, slik handler en ekte WIS!! :D Genialt!
Pen pen klokke, men selvsagt ikke egnet for konfirmanten, han bør minst være 30 får han får denne (og da bør han gjengjelde sin fars gavmildhet) ;)

Gratulerer med en sønn når den tid kommer!:)

Det var en nydelig klokke, men jeg mistenker at Mathfjeld har rett. At du kjøper ny når det blir konfirmasjon;)

Takker for det... Vi får se hva tiden bringer, men jeg har reelle intensjoner om å beholde denne med tanke på å levere den videre når den tid kommer... Riktignok ikke en Patek, men så lenge banken for alle praktiske formål eier huset jeg bor i får det duge med en IWC.

Først Bønna gratulerer.

Så: Du er #%^# ikke god i huet. Her er det altså en oppriktig strategi om å bruke så mye penger på klokker til familiemedlemmer ( fødte og ufødte) at ingen kan bli sure når du går på en smell sjøl?

Jeg mener, Rolex og Tudor til kona, IWC til ufødt sønn og seiko til under tusenlappen til seg selv. Du er jo ikke riktig skrudd sammen.
:D:D:D

Gjør oppmerksom på at fadderbarnet ditt ønsker seg en speedmaster som faren kan låne en stund fremonver.

Som du selv påpeker er det nå på høy tid å kjøpe noe til meg selv, så det spørs om ikke mitt kjære fadderbarn må vente... men forsåvidt et godt forsøk...

Forøvrig ønsker din kones fadderbarn seg en PAM 312... Satser på at du gir kona nok lommepenger til at dette er innefor rekkevidde. :D:D:D Jeg lover å passe godt på den!

Ho ho, slik handler en ekte WIS!! :D Genialt!
Pen pen klokke, men selvsagt ikke egnet for konfirmanten, han bør minst være 30 får han får denne (og da bør han gjengjelde sin fars gavmildhet) ;)

Du er inne på noe her... 40 år er jo på sett og vis enda bedre... må jo være sikker på at den leveres videre til en ansvarsfull person som vet å sette pris på gaven (og som har økonomisk ryggrad til å bære kostnaden ved å oppfylle sin gamle fars klokkeønsker når gaven skal gjengjeldes) :cool:

Riktignok ikke en Patek, men så lenge banken for alle praktiske formål eier huset jeg bor i får det duge med en IWC.

Nå er det nok aldri lurt å gi en Patek til en konfirmant, summen han kan selge den videre for vil nok veie tyngre enn affeksjonsverdien;) Men til gjengjeld, da får han seg en rå gaming-pc, steroanlegg og en liten bil!:p