- Medlem
- 11. juni 2008
- Innlegg
- 1.215
Fant noen bilder av en liten flytur jeg hadde i sommer, og jeg mener at turen var Stavanger-Haugesund-Stord-Bergen-Stord-Haugesund-Stavanger. Ble visst ikke tid eller mulighet til så voldsomt mange bilder, men jeg tenkte at det kunne være artig for dere å se hva det andre pengesluket mitt er
Flyet er vel det vi kaller "vintage" på klokketerminologi, LN-NFJ er bygget i 1976 mener jeg å huske - og hun bærer preg av det innvendig. Teknisk sett er hun i toppform.
1. Her er det sjekk av fuel før avgang fra Haugesund
2. Må jo sjekke at kontoret er i orden også . De hvite brillene som ligger på glareshielden er såkalte IFR-shades, og brukes for å trene instrumentflyging.
3.Helt nøyaktig hvor dette er hen, aner jeg faktisk ikke - men jeg tror det er litt nord for Karmøy
4.Hjelp! Hvor er vi? Dette er et typisk flykart, og det jeg har tegnet inn er ruten vår med kompasskurs begge retninger
5. Det var mye plankton i havet denne sommeren.
6. Hvor lang tid har vi igjen til vi er i Bergen, tro?
7. Best å sjekke rapporteringspunkter, tårnfrekvens og flygeruter for småfly FØR jeg kommer inn i Fleslands luftrom.
8. Åja, vi er bare såvidt nord for Karmøyområdet.. Ikke noe stress da!
9. Pent her
10. Her har vi Sørstokken flyplass på Stord - ingen landing her denne dagen, rullebanen var ikke operativ på grunn av gravearbeider.
11. Nå er vi på vei tilbake igjen - dette er rett utenfor Stord (men på vei tilbake til Stavanger).
12. Et eller annet Kystvaktfartøy på vei nordover, tatt utenfor Haugesund dette også.
Jeg vil faktisk påstå at Breitling Aerospace er et særdeles nyttig ur til slike ting som dette, med ana-digi konfigurasjon. Riktignok er repeaterfunksjonen helt ubruklig, da det støyer såpass i cockpit at man ikke hører den uansett.
Flyet er vel det vi kaller "vintage" på klokketerminologi, LN-NFJ er bygget i 1976 mener jeg å huske - og hun bærer preg av det innvendig. Teknisk sett er hun i toppform.
1. Her er det sjekk av fuel før avgang fra Haugesund
2. Må jo sjekke at kontoret er i orden også . De hvite brillene som ligger på glareshielden er såkalte IFR-shades, og brukes for å trene instrumentflyging.
3.Helt nøyaktig hvor dette er hen, aner jeg faktisk ikke - men jeg tror det er litt nord for Karmøy
4.Hjelp! Hvor er vi? Dette er et typisk flykart, og det jeg har tegnet inn er ruten vår med kompasskurs begge retninger
5. Det var mye plankton i havet denne sommeren.
6. Hvor lang tid har vi igjen til vi er i Bergen, tro?
7. Best å sjekke rapporteringspunkter, tårnfrekvens og flygeruter for småfly FØR jeg kommer inn i Fleslands luftrom.
8. Åja, vi er bare såvidt nord for Karmøyområdet.. Ikke noe stress da!
9. Pent her
10. Her har vi Sørstokken flyplass på Stord - ingen landing her denne dagen, rullebanen var ikke operativ på grunn av gravearbeider.
11. Nå er vi på vei tilbake igjen - dette er rett utenfor Stord (men på vei tilbake til Stavanger).
12. Et eller annet Kystvaktfartøy på vei nordover, tatt utenfor Haugesund dette også.
Jeg vil faktisk påstå at Breitling Aerospace er et særdeles nyttig ur til slike ting som dette, med ana-digi konfigurasjon. Riktignok er repeaterfunksjonen helt ubruklig, da det støyer såpass i cockpit at man ikke hører den uansett.