1. Mål for året er oppfylt

Medlem
16. des. 2014
Innlegg
450
Sted
Oslo
I slutten av 2014 ble denne tråden opprettet og jeg satt der tre mål for året som kommer. Anbefaler alle å poste der som ikke har gjort det, men poenget her og nå er at mitt første mål er nå oppnådd!

Etter hyggelig handel med en her inne på mandag hvor en av mine klokker gikk ut, bestilte jeg like greit en ny variant 20 minutter senere. DHL stilte opp med lynrask levering og idag var den allerede på plass hele veien fra Singapore.

Kan sies med engang at siden fjoråret medbragte en GS, var målene dette året av den rimeligere sorten







Det ble Seiko, altså andre Seiko kjøp på rad, og i og med at en Seiko gikk ut, skapte dette balanse i familien. Har vært dårlig stemning i det asiatiske hjørnet av samlingen denne uken rett og slett. Planen var jo allerede satt før salg, men det visste ikke de. *hysj*



Da var vel klokken avslørt? Etter den fantastiske testen til den svenske urmakereleven har jeg vært fristet til å prøve en beater man absolutt ikke trenger å være redd for. Min bedre halvdel sa at hun ikke likte den og at jeg ikke skulle bestille den..... MEN.... Her er vi.



Dette ble ikke det beste bildet (si hei til min HTC), men det viser i allefall en liten sjokkopplevelse..... Min første mekaniske day-date viser dagen på urdu? Fuck... Sikkert lett å forhandle om det i ettertid....



Phew! Glemte at Seiko ofte leverer på to språk. Slipper en vanskelig angreprosess og ved midnatt kan jeg kanskje begynne å lære dagene på et nytt språk, en dag av gangen. Vinn-Vinn eller noe sånt? I tillegg har telefonen min besluttet å ta mindre oppmerksomhet fremover.



Som dykker har den allerede møtt på storebror. Spørs vel om denne blir en typisk bortskjemt atpåklatt, men de komplementerer hverandre fint og ser jo ikke ut som de har samme foreldre (synes jeg). De verste altivitetene blir vel kanskje storebror nå spart litt mer for.



Og så var den "alene hjemme". Jeg har prøvd SKX007 før så jeg var klar over hvordan den føltes på håndleddet, men det må sies at jeg er mye mer fornøyd med fargene enn hva først antatt. Blir spennende å finne ut av hvordan den går når jeg hatt den en stund lengre enn en drøy time. Tror uansett denne blir en god stund! Oyster eller jubilee lenke er nok ikke langt unna å bli bestilt det heller, så skrik ut om dere har noe til salgs son dere ikke trenger. Ekstra ting er alltid stas.

Beklager for en veldig lang post om noe billig, men det er bare to mål igjen for året så dere skal slippe å se for mye til sånne i år:
1. Victorinox I.N.O.X i rød
2. Eie et merke jeg ikke har eid før

Sistnevnte får dere vel kanskje litt mer pes om til sommeren :)

Ps: Jeg tror ikke at klokker har følelser, det var kun et virkemiddel i teksten.
 
Redigert:
Grattis med ny klokke! Det rykker i kjøpefoten når jeg ser disse, men jeg skal spare til andre mål. Skal spare, skal spare, skal spare...:eek:

Ps. Unboxing er morro uansett prisnivå.
 
Gratulerer!

Jeg fikk også pakke fra Creationwatches i dag. Measuring instruments from Japan stod det på pakken...

Todda
 
Gratulerer med kul Seiko. Det er bare å bytte til annen reim, for den gummiremmen er stiv og ubehagelig. Funker bra på nato eller lenke :)
 
Gratulerer med kul Seiko. Det er bare å bytte til annen reim, for den gummiremmen er stiv og ubehagelig. Funker bra på nato eller lenke :)

Ja blir nok nato på den i morgen + at jeg skal bestille opp en lenke tenker jeg. Var ikke helt digg å ha på, hehe.
 
Legendarisk Seiko, enhver klokkeinteressert bør ha en slik. Mye klokke for pengene, gratulerer!
 
Haha ja var det som stod på min også. Hva var det du fikk dag? :)

Ikke til meg. Hadde bestilt denne til min datter. Måtte få henne til å bruke noe annnet enn bare pulsklokke...

imagejpg2_zps148e60d3.jpg
 
Var det ikke skx007 og ikke skx009 som var planen da @TubaTom:confused::p
----skille----
Gratulerer med obligatorisk beater:)
 
Redigert av en moderator:
Joa @lantin, men lov å endre litt ;) Er ikke akkurat store forskjellen. Tror jeg hadde gått litt fortere lei av den sorte.

@trippelj det er en Morellato rem!
 
Redigert av en moderator:
Grattis! Stått på min liste også en stund, og ble som deg, overbevist av svensken om dette er ett godt kjøp.