Tenk deg at du skal starte ny Urmaker forretning i Norge. Utfordringen ligger å plukke ut 10 merker du ville ha i din butikk. Må nesten se bort i fra det faktum at man selvsagt ikke bare kan velge og vrake blandt forehandlere og at noen merker vil være vanskelig med service og dele tilgang. Likevel må man jo ta hensyn til hvilken kundegruppe man vil treffe for å få butikken til å gå rundt. Altså bør man kanskje prøve å treffe bredest mulig men samtid ha noen merker man har litt følelse for. Hvor butikken skal ligge kan du velge selv ( fint med fri fantasi )
Har måtte tenke litt selv på dette men har landet på mine 10 som jeg tror hadde vært kjekt å drevet butikk med:
Rolex ( selv om jeg ikke er fan - så er det jo muligens en "no brainer" å ha)
Omega ( kanskje det merke som går mest hjem hos oss nordmenn ?)
Panerai ( min egen favoritt)
Tag Heuer ( også noe som går hjem hos nordmenn)
Patek Philippe ( top of the class )
IWC ( min favoritt blandt dress segmentet.. og fortsatt innenfor hva nordmenn kjøper?)
Oris ( en annen av mine favoritter i segmentet "bang for the buck".. ikke minst innenfor divere)
Seiko ( her kan vi inkludere både Grand Seiko og Seiko... og nå alle som foretrekker Japan )
Certina ( best utvalg i budsjett segmentet ?)
Citizen ( noe i billig segmentet bør man vel også ha.?)
Marc by Marc jacobs ( vel.... ikke sikker på denne)
Noen andre som ønsker å bygge sin fantasi Urmaker forretning ?
Har måtte tenke litt selv på dette men har landet på mine 10 som jeg tror hadde vært kjekt å drevet butikk med:
Rolex ( selv om jeg ikke er fan - så er det jo muligens en "no brainer" å ha)
Omega ( kanskje det merke som går mest hjem hos oss nordmenn ?)
Panerai ( min egen favoritt)
Tag Heuer ( også noe som går hjem hos nordmenn)
Patek Philippe ( top of the class )
IWC ( min favoritt blandt dress segmentet.. og fortsatt innenfor hva nordmenn kjøper?)
Oris ( en annen av mine favoritter i segmentet "bang for the buck".. ikke minst innenfor divere)
Seiko ( her kan vi inkludere både Grand Seiko og Seiko... og nå alle som foretrekker Japan )
Certina ( best utvalg i budsjett segmentet ?)
Citizen ( noe i billig segmentet bør man vel også ha.?)
Marc by Marc jacobs ( vel.... ikke sikker på denne)
Noen andre som ønsker å bygge sin fantasi Urmaker forretning ?