100k å bruke, hva skal man kjøpe?

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.943
Sted
Ålesund
Har sagt til meg selv at jeg skal unne meg en sommerklokke.

Budsjett ligger rundt 100k.

Har noen Rolexer i stål fra før, men hva skal man da velge?

Gull? Sportklokker? Dressklokker? Vintage?

Om noen har tips som kanskje kan gjøre valget enklere så medtas dette med stor takk:)
 
Aha. Du brukte det farlige ordet "rundt". Dette betyr, i TS-tradisjon at strikken må tøyes, oppover:)

Jeg ville selv kjøpt EBenz sin glashutte chronometer, om jeg hadde hatt midlene.
Kjøp den før han forstår at han ikke burde selge den.
 
Siden du spør etter sommerklokke, vil jeg også foreslå en klokke fra EBenz, IWC Aquatimer chrono i Rosè. Fetere sommerklokke får man ikke :cool:
 
Ift ny-klokke er jo en PAM 383 ganske så snaisent:

panerai-pam383-20148-0085.jpg


Tidemann har en JLC Tribute to Deep Sea som også er veldig lekker:

Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Vintage-Chronograph-2.jpg


Men de har bare en! Så her må man være på plass... :)
 
Jeg liker TS. Ikke så mange andre steder man i fullt alvor kan ta stilling til slike problemer :cool:

En sommerklokke bør være sporty, til strand og pool, eller gull, til sene netter i godt selskap, eller begge deler på én gang. Den over nevnte IWCen bør vel være midt i blinken!
 
Gull frister jo veldi mtp sommersolen:) og solen har faktisk vært mye på Vestlandet også:)

Men på lang sikt er kanskje dette ikke der beste? Eller ?:cool:
 
Tror kanskje jeg hadde slått til på en AP. Men en dykker i gull er jo ganske kult også - sånn bare for moro skyld altså.
 
AP ROC city of sails som ligger på finn?

Er ikke så glad i slike Limitrd edition" de har en tendens til å aldri bli klassikere.

Hadde jo vært greit med en klokke som ikke er glemt om 10-20 år kanskje?:)

Jeg er håpløs, mange gode forslag her folkens. Tar gjerne imot flere :)
 
VC Overseas Chrono. Grei klokke når du skal sprute en 5L champis til 22k nede på St. Tropez :p