114 års tikking

Medlem
22. mai 2014
Har i mangfoldige år hatt min oldefars lommeur i skuffen. Et dobbeltkapslet 50 mm Longiness gullur fra 1889. Er liksom ikke så stor stas med det for urkassen har fått en liten bulk, ringen og glasset over urskiva er borte, det er et lite hakk i kanten av skiva og viserne er litt bøyd. Så jeg fant ut at jeg kunne selge det for gullprisen. MEN: Først trakk jeg det opp. Nå har det gått en måneds tid, og det går på minuttet riktig!

Så da fikk jeg som har hatt urmaker i slekta, dårlig samvittighet. Går ikke an å skrote et ur med et så bra urverk! Så jeg trenger et råd:

Er det noen som vet om noen / et sted hvor man ville være interessert i å overta et slikt gammelt urverk? (Ikke kassen for den går det ikke an å gjøre noe med.) Jeg er ikke ute etter å tjene penger. Jeg synes bare det ville være utrolig fint om det 114 år gamle urverket fikk fortsette å gå i en ny kapsel

Synes ikke du skal kvitte deg med det, se om du finner en kasse du kan montere urverket i på ebay el. Så beholder du arven i slekta, i en ny innpakning:)

Fortsatt 114 år

Er helt ny på forumet, så å få inn et bilde, det ble litt i meste laget. Ellers:Har ikke slekt som kan overta klokka, så det er lite vits for meg å sette den i stand. Så for meg ville det være en glede om det fantes et klokkeinteressert menneske som ville overta urverket.

Hjelp! Hva gjør jeg?

Redigert:
Her er bilde av urverket hvertfall

CIVnMR3.jpg

Jeg må nok si at både kasse og urverk hører sammen etter så mange år. Kassa kan bli reparert den. Jeg har brukt en kassereparatør i England på noen prosjekter. Han gjør en utrolig god jobb.