114060 Submariner review

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Fant denne anmeldelsen på nett. Utsøkte bilder, og noen gode poeng som jeg ikke har innsett selv :D

Kul review :D og Bernhards blog er også supernice for vintage nørder med masse masse bilder og tips;)

Lest tidligere i sommer, men kjekt gjensyn.
Artig at en vintage-elsker mener 114060 er en Sub tilbake til røttene sml med 14060. Jeg synes den ser fantasisk ut :D

Nye Nodaten kan til og med få meg til å ville konvertere til Rolex. I mine øyne har den alt eldre modeller ikke har (ehh ja som sagt ingen vintage Rolexmann). Bare det at de etter et halvt århundre endelig har laget noe som kan minne om en lenke er grunn nok til feiring. Kort og godt et helt fantastisk ur. Hmm, til dere som kakker av cyclopen på daten, gjøres det uten skader på resten av glasset, altså uten avsetninger av festestoff/lim?

Bruker 114060 i dag selv, det er virkelig en fantastisk fin klokke.

Enkelheten gjør den kompleks i sin sjarm, keramikken gjør den akkurat passe blingy, lenken er en drøm som alle nyere Rolexlenker og følelsen på armen er perfekt.

Nye Nodaten kan til og med få meg til å ville konvertere til Rolex. I mine øyne har den alt eldre modeller ikke har (ehh ja som sagt ingen vintage Rolexmann). Bare det at de etter et halvt århundre endelig har laget noe som kan minne om en lenke er grunn nok til feiring. Kort og godt et helt fantastisk ur. Hmm, til dere som kakker av cyclopen på daten, gjøres det uten skader på resten av glasset, altså uten avsetninger av festestoff/lim?

Du fjerner ikke cyclopsen, du kjøper et glass uten cyclops og får montert.

Takk for link, den er lagt til leselisten!

Er det forresten bare jeg som reagerer på at tidssonens samling av reviews med nesten 40 anmeldelser kun inneholder én eneste review av Rolex?
Jeg synes også det er litt dumt. Skulle gjerne sett noen flere, kanskje særlig komparative reviews som 14060 vs 114060, 16610 vs 116610, Explorer vs Railmaster etc.

Jeg synes også det er litt dumt. Skulle gjerne sett noen flere, kanskje særlig komparative reviews som 14060 vs 114060, 16610 vs 116610, Explorer vs Railmaster etc.

+1 Guybrush sin PO vs SUB review er et eksempel til etterfølgelse. Savner også artikler om Explorerene.

Apollons hevn

Bare å smøre til uten noe mikk makk...:D

Fantastik video ... fikk dog riktig så god lyst å "flag as inapropriate"
Burde i hvert fall vært noen advarsler á la Jackass
jackass-warning.jpg

Hva gjelder anmeldelsen i opprinnelig post.
Trenger ikke mer fristing av den slags, da tror jeg fort en nyre går for salg.

Jeg går rundt med en langsiktig plan om å lage en artikkel/bilde serie om LV'en og forskjellene på disse, samt en review av 3185 vs. 3186 verket i GMT/Explorer.
Men som alltid er livet litt for hektisk til at man får satt seg ned å gjort det man liker...;)

Hmmmmmmmmmm - mener at jeg har lest en sammenlikning mellom nettopp Explorer og Railmaster. Husker ikke hvor, kun at den var på engelsk. Her er en link, men jeg har altså lest en til. Du får søke litt på nettet.

Omega Railmaster 2503.52 Vs. Rolex Explorer 114270

En eller annen plass på nettet finnes også en meget interressant sammenlikning mellom ETA 2892 og et standard Rolex verk (som jeg ikke husker nummeret på i farten). Den sammenlikningen var virkelig interressant husker jeg.
(Hint: 2892 kom ikke akkurat dårlig ut).

Frode.

Dette er feil tråd, men litt artig å se i de siste Watch Time at hhv AP ROO Diver og Panerai 371, begge meget dyre klokker med inhouse, kommer dårligere ut mtp urverkets "stabilitet" enn en Glashutteprodusent som bruker ETA, og som koster en brøkdel...:rolleyes: