116660 Service

Medlem
2. sep. 2011
Hei!
Jeg er på leting etter en ca pris på service av en 2010 116660, har lest om at klokken må til utlandet for trykktesting.
Av hva jeg har funnet ut er dette da en kost på 10-15.
Mener dere at den må trykktestes til 3900m eller holder det med "vanlig" trykktest i norge?
Noen som har erfaringer/tips å komme med?

Mvh
Christian

Se denne linken @Christianracing ;

http://www.tidssonen.no/forum/threads/service-på-116660-deepsea-seadweller.35275/

For øvrig mener jeg du bør ta kostnaden med service og tilhørende trykktest etter boken, selv om det kan fremstå som unødvendig fordyrende. Jeg ville i hvert fall vært nøye med dette dersom jeg var kjøper :)

Hei!

Så denne tråden da jeg søkte tidligere, den er fra 2010 så jeg regner med at servicen har blitt litt dyrere enn de 8500 som ble enden på visa her.

Har forøvrig sendt mail til lervik, ss ur , sutterud og bjerke .
Men regner med at det da blir 6 uker uten klokke ganske snart :(

Hei!

Så denne tråden da jeg søkte tidligere, den er fra 2010 så jeg regner med at servicen har blitt litt dyrere enn de 8500 som ble enden på visa her.

Har forøvrig sendt mail til lervik, ss ur , sutterud og bjerke .
Men regner med at det da blir 6 uker uten klokke ganske snart :(

Tror ikke du trenger å bekymre deg nevneverdig for prisen, tråden er fra januar 2016. En av fordelene med Rolex er relativt sett akseptable servicekostnader, i hvert fall sett opp mot enkelte andre prestisjemerker.....

• Liker
Reaksjoner: Christianracing
Tror ikke du trenger å bekymre deg nevneverdig for prisen, tråden er fra januar 2016. En av fordelene med Rolex er relativt sett akseptable servicekostnader, i hvert fall sett opp mot enkelte andre prestisjemerker.....

haha , går fort i svingene for meg når jeg leser datoer :)

Service kostnaden er vel grunnen for at jeg går for rolex og ikke ap som egentlig var planen.
tusen takk for svar :)

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Ja hvis jeg husker riktig, på hver service på en DSSD, bytter de alle pakninger inkludert He ventilen, da blir det en del kostnad på delene. Bjerke og andre "store aktører" i klokkeservice burde ha en trykktester som når 600m/60 bar.
Da kunne de ta alle Subs(300m) og Seamaster(600m) inkludert.
Ingen dykker har aldri vært under 610m og det var med en ADS drakt...
https://en.wikipedia.org/wiki/Atmospheric_diving_suit

Redigert: