14060/M - kjøpstips søkes!

Medlem
15. des. 2011
Sted
Asker
Hei!

Jeg merker at jeg får mer og mer "behov" for en Rolex, og det er no-date Submariner som står i hodet :)

Jeg synes den nyere 114060 med keramisk bezel ser "klumpete" ut sammenlignet med den eldre utgaven, og den virker også som om den er en god del dyrere...jeg sliter med å rettferdiggjøre en såpass høy pris for meg selv. Enda...kanskje etterhvert ;)

Mener å ha lest på forumet at man kan finne 14060 til en pris mellom 25k og 30k, men selvsagt ikke nå når jeg leter etter det :p Har også sjekket litt på chrono24, og funnet noen:
Rolex 14060M Søk armbåndsur

Selv der synes jeg det ligger forholdsvis stivt, særlig om man skal legge på 25% mva, og det må man jo.

Det jeg lurer på er egentlig to ting;
1. hva er "fornuftig" pris på en slik modell?
2. er det i det hele tatt fornuftig å velge den eldre modellen fremfor 114060 ?

Håper på noen gode innspill her :)

Hei!

Jeg merker at jeg får mer og mer "behov" for en Rolex, og det er no-date Submariner som står i hodet :)

Jeg synes den nyere 114060 med keramisk bezel ser "klumpete" ut sammenlignet med den eldre utgaven, og den virker også som om den er en god del dyrere...jeg sliter med å rettferdiggjøre en såpass høy pris for meg selv. Enda...kanskje etterhvert ;)

Mener å ha lest på forumet at man kan finne 14060 til en pris mellom 25k og 30k, men selvsagt ikke nå når jeg leter etter det :p Har også sjekket litt på chrono24, og funnet noen:
Rolex 14060M Søk armbåndsur

Selv der synes jeg det ligger forholdsvis stivt, særlig om man skal legge på 25% mva, og det må man jo.

Det jeg lurer på er egentlig to ting;
1. hva er "fornuftig" pris på en slik modell?

Håper på noen gode innspill her :)

Enige med deg at de ny modeler ser klumpete ut. Anbefaler at hvis du bruke litt tålmodighet, så kan du for en 14060 her hjemme, til circa 30k i bra stand. Hold øye med til salgs forum her og gjerne bruke, " ønskes kjøpt" forum.
Lykke til.:)

Ikke etter min mening. Selv ble jeg så skuffet over at 14060m'en hadde kvalitetsfølelsen til en engangsgaffel at jeg sendte den rett i retur og bestilte 114060 istedet.
14060m hadde dog, i motsetning til speedmasteren min, en ålreit finish. Speedmasteren var så grovt børstet fra fabrikken at den hang seg fast i både klær og husdyr. Mye som ikke var så mye bedre før likevel, tydeligvis.

Redigert:
Jeg hadde begge en periode og endte med 114060 rett og slett fordi det har skjedd såpass mye med lenke og lås som gjør det mer anvendelig. Min tanke var også at den var klumpete og mindre elegant enn forløperen og det stemmer vel til en viss grad, men awesome lenke, ny bezel og at det tross alt skal være en toolwatch gjorde at jeg solgte 14060.

Jeg har ikke sub selv, men har planer om å få tak i en i løpet av året. (Usikker på date/no-date). For min del, etter å kun ha prøvd den nye, er valget svært enkelt: 114060, og det kun på grunn av den nye lenken. Maken til enkel og elegant justeringspatent skal du lete lenge etter:)

Jeg har ikke sub selv, men har planer om å få tak i en i løpet av året. (Usikker på date/no-date). For min del, etter å kun ha prøvd den nye, er valget svært enkelt: 114060, og det kun på grunn av den nye lenken. Maken til enkel og elegant justeringspatent skal du lete lenge etter:)

Artig du nevnte justeringsmekanismen. Spennen på 114060 var en stor grunn til at jeg solgte min. Den er såpass lang at jeg hadde valget mellom å ha lenken hysterisk kort på én side eller å ha spennen stikkende ut et par millimeter på baksiden av håndleddet. Kanskje ikke et vanlig problem, men det er noen som klager på det samme på rolexforums.