16610 eller 116610LN?

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
Jeg er en meget lykkelig eier av en nydelig 2010 model 16610, likevel har det nå sneket seg inn en lyst til å skaffe en 116610LN.

Trenger litt hjelp til å veie for og i mot.

Vil si at 116610LN føles mye bedre kvalitetsmessig. Spesielt lenke med glidelock. Den ser også litt "penere" ut med keramisk bezel.

Vil si at 116610LN føles mye bedre kvalitetsmessig. Spesielt lenke med glidelock. Den ser også litt "penere" ut med keramisk bezel.

Enig.

"Newer is always better" osv ;)

Har hatt både ny og gammel og vil nok på et eller annet tidspunkt tilbake til en Sub og da blir det absolutt en 1166**.

Denne "problemstillingen" har vært diskutert flere ganger her på forumet.
Bruker du søkefunksjonen finner du masse info.:eek:

Var selv i samme situasjon som deg, og jeg byttet til 116610.
Angrer ikke på valget et sekund, den nye får vesentlig mere wristtime. (selv på mine små puselanker)
Spesielt lenken/låsen på den nye er en stor forbedring i forhold til 16610.
Det eneste man kan stille et spørsmål ved er om den kler den noe større kassen/bredere lugs.
Personlig synes jeg kassen gir en bedre/mere solid kvalitetsfølelse enn forgjengeren.

Ditt valg, men persomlig liker jeg bedre den gamle. Vanskelig å se inn i framtiden men det er ikke feil å tenke på produksjonsantalll, jo ferre jo bedre. Har du tenkt å flippe den de nærmeste 10 år, har det nok ingen interesse. Uansett, behold denne og la den bli i familien så har det ingen betydning,
Tom

Jeg ville gått for den nye, liker kassen veldig godt og oppgraderingen av lenken er i mine øyne argument nok i seg selv.

ny vs. gammel

Ceramic bezel er suverent på ny modell, så å si umulig å få riper eller skraper i den nye modellen, ellers har den en fantastisk farge nyanse mellom sort og sort-grå som kommer i frem i ulike lys settinger,
minuset er at glide lock lenken har en stor flate som er meget utsatt for "harlines i hytt og pine....", mange bruker kanskje denne modellen til alt annet en dykking, og desk diving er noe denne modellen ikke bør utsettes for, mao hold den unna kontor pulten...
sum summarum (og jeg har hatt forrige modell, solgt unna, og skaffet meg nyeste modell januar 2012)
Detter er en FANTASTISK klokke, tidløs klassiker som aldri blir feil...

116610LN kjennes bare bedre på armen. Prøvd begge, og min erfaring er at den nye låsen er verdt oppgraderingen. Kvalitetsfølelsen blir litt borte med den gamle skranglelenken.

Skulle jeg hatt den gamle, så skulle den vært gammel og god og ordentlig sliten (sjarmerende). Kanskje sittet på nato eller noe annet røft.

Det keramiske fremfor metall på bezel gir jo to forkjellige uttrykk, som går på smak igjen. Den blanke oppleves nok som litt mer pyntet. Det praktiske med keramisk er jo at den ikke blir ripet og sliten.

smale eller brede lugs er også en smakssak. Jeg tenker ikke over at lugsene er bredere en gang, tror det er bare gjengen med den gamle som ynker seg over det.

Jeg hadde valgt 116610LN.

Det gikk som det måtte, sitter her nå med to Subs... :D

For min egen del kan jeg nå si at 116610 på sin måte passer meg bedre enn 16610, det må begrunnes. Først må jeg likevel si at 16610 er et fantastisk ur med flott harmoni fra lenke over til kasse, nær perfekt størrelse til min hånd. Det er også en X faktor med dette uret jeg ikke klarer helt å sette fingeren på, kan ha noe med følelsen jeg fikk da jeg åpnet boksen første gang!

116610 er noe mer stakkato og litt kantete, mangler forgjengerens elegante overgang fra lenke til kasse, men... for et utrolig smykke av et ur!!
Utstyrt med en fantastisk lenke med egenskaper og detaljer som oser robust kvalitet. Jeg liker også godt den nye layouten på urskiven, litt større detaljer og mer "satt". Kraftig og kjølig, blå, lume setter også en liten mystisk spiss. Kan ikke registrere noe avvik på sekund etter 24 timer.

Kan likevel dessverre ikke konkludere, de er begge utrolig fine.

Måtte selvfølgelig ta noen bilder (116610 til venstre)

IMG_5343.jpg

116610:
IMG_5351.jpg

16610:
IMG_5352.jpg

Noen detaljer, utrolig hvordan bezelringen skinner på 116610:
IMG_5355.jpg

IMG_5356.jpg

Jeg la merke til at "Rolex kronen" blir stående i rett posisjon på 116610 når kronen er tilskrudd normalt, på 16610 blir den på skakke, tilfeldig?
IMG_5357.jpg

IMG_5358.jpg

Lenka:
IMG_5360.jpg

IMG_5361.jpg

IMG_5362.jpg

WS (stusselige 18cm på meg)
IMG_5363.jpg

IMG_5365.jpg

Ho ho. Gratulerer!:D
To herlige klokker.
Sub'er får man rett og slett ikke for mange av.;)

Gratulerer så mye. Jeg foretrekker virkelig 116610 og jeg husker hvorfor når jeg ser bildene dine :p.

Det er kun tilfeldig at kronen står som den gjør på 116610'en din, flaks med andre ord. Jeg liker det :cool:

Gratulerer så mye med en nydelig Sub! Jeg holder en knapp på den nye, men den gamle er full av sjarm, og absolutt utrolig flott:)

Gratulerer med genial løsning på et klassisk dilemma :D

Sammenlignet den nye og min "gamle" forrige gang jeg var på konditoriet til Jayeff. Den nye er sikkert av høyere kvalitet enn den forrige, men for livet mitt, og sikkert for mange andre vil jeg tippe, er den gamle av god nok kvalitet.

Med reell og opplevd kvalitet ute av bildet, ryddet jeg plass til å la følelsene ta overhånd. Da var valget enkelt for meg. Den gamle kassen har en mer harmonisk utforming, og jeg synes rett og slett den er penere.

Hva jeg synes om et halvt år, eventuelt når "ja takk, begge deler" er innenfor rekkevidde, se det aner jeg ikke noe om :D