17.000 dagers unboxing

Medlem
4. aug. 2011
Sted
Kristiansand
Ja så har jeg levd i 17.000 dager i dag og da må det en unboxingtil:D

DSC_0396_zpscebf43aa.jpg

DSC_0397_zpsfc24e0c2.jpg

DSC_0398_zpsb7c2d8f5.jpg

DSC_0400_zps4bcddf4a.jpg

DSC_0402_zps7606412b.jpg

En Seiko Ananta. Jeg har vært nysgjerrig på disse lenge. Det er heller ingen hemmelighet at jeg har vært svært kritisk til Opturas priser på Seiko Ananta i Sverige og Norge. Da det dukket en opp på ks til en pris som matchet den på utenlandske fora, så slo jeg til.

DSC_0404_zps33aed460.jpg

DSC_0405_zpse204ecc1.jpg

DSC_0406_zps8ecf9512.jpg

DSC_0407_zps1cc6381b.jpg

DSC_0412_zps68c112e8.jpg

DSC_0413_zpsce9b5811.jpg

DSC_0415_zpsb18bb172.jpg

DSC_0416_zps70f7445c.jpg

DSC_0420_zps742d9ffd.jpg

Jeg var skeptisk til størrelsen på 46mm, men den sitter veldig godt på armen. Med sort skive og bezel virker den ikke for dominerende. Finishen er veldig bra, men ikke helt på høyde med GS. To bitte små merker i det svarte ytterst på bezelen ved 50min og 53 min er ikke noe som irriterer meg. Det er ei moderne klokke som både er litt sporty og litt klassisk. Dag og dato er på subdials med visere og en power reserve som sikkert ikke alle liker. Jeg har alltid likt Ananta kassen, men den er det vel og delte meninger om. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med 17.000 dagers gaven til meg selv.:D

Gratulerer med kjempeflott ananta! Den kasseformen er bare kjempestilig, blir overrasket hver gang jeg ser et WS over hvor mye mindre enn 46mm den virker når den sitter på armen. :D

Gratulerer med 17000dagers dag og ny klokke som seg hør og bør på denne dag.. Nydelig Ananta det der!

Grattis med 17k! Hadde en venn som gjorde stor stas av å bli 1 000 000 000 sekunder :)
Gleder meg til å se hva 50-årsgaven blir om få år!

Gratulerer med denne!

She is the one in front of me, the siren and the ecstasy:D

Takk unge herremann.

Grattis med 17k dager og tøff Seiko!

thx mm23

Gratulerer med kjempeflott ananta! Den kasseformen er bare kjempestilig, blir overrasket hver gang jeg ser et WS over hvor mye mindre enn 46mm den virker når den sitter på armen. :D

Takk, ja størrelsen er ikke noe å være redd for med denne, den føles mye mindre en mine andre klokker på 45-46mm.

Grattis med de første 17k og en grisetøff Seiko. :cool:

1k takk tudor:)

Gratulerer så mye. Liker denne bare bedre og bedre:)

Takk Wangensten, jeg har også likt denne bedre og bedre iløpet av dagen. Nå liker jeg den gigamye:)

Gratulerer!! :)

Tusen takk.

Gratulerer min venn :)....samt skal hilse fra 'Anna'

Takker så meget, du må hilse tilbake til vår kjære kusine:D Her er vi begge to meget glade for at dere fant tilbake til hverandre, og vi tar lærdom av deres historie. Om det skulle oppstå noen små uoverensstemmelser så får vi ta en kort pust i bakken, prøve på nytt og fortsette sammen.:D

Gratulere med flott Seiko:D
Grattis, flott Seiko :)
Gratulerer med flott Seiko, denne likte jeg.

Tusen takk IntoTheSea, slip og Braute, dere har så fullstendig rett alle tre, det er en flott Seiko:)

Gratulerer med en godbit fra østen:)

Tusen takk, prøver å gå ned noen kg, så det er ikke så mange godbitene jeg får for tiden, da smaker jo denne ekstra godt :D

Gratulerer med 17000dagers dag og ny klokke som seg hør og bør på denne dag.. Nydelig Ananta det der!

Takk Timekeeper, ja ei ny klokke på 17000dagersdagen er vel blitt en selvfølge og mer eller mindre tradisjon nu for tiden.

Grattis med 17k! Hadde en venn som gjorde stor stas av å bli 1 000 000 000 sekunder :)
Gleder meg til å se hva 50-årsgaven blir om få år!

Tusen takk adamskater, jeg har allerede sagt ifra på jobb at jeg skal ha fri på 50 årsdagen:D (men så jobbet jeg på 30års, 40års og 45årsdagen)

Til lykke med de første 17000 og flott klokke ..
Og utboxing uten så mye som en musestrek .......

Mange takk til deg Tag Heuer, ja jeg er ikke så glad i luremus, liker bedre å gå rett på sak:D

Fantastisk klokke, gratulerer!

Hjertelig takk Auto Winder.

Olalah!
Nydelig!

Liker denne svært godt og var nesten at jeg også slo til på denne!
Var litt skeptisk i starten til hele konseptet med 6R21-verket som er en videreføring av det "legendariske" 6R20 som satt i seiko premier automatick. Som du ser så sitter jo alle komplikasjonene på samme sted. I tillegg er størrelsen økt fra 43 til 46mm.

Skepsisen skyldtes at det var store sko å fylle. I tillegg, som du nevner, størrelsen på 46mm

Men jeg synes denne fyller skoene og vel så det. Ananta-serien har vokst på meg i det siste. Er litt usikker på om jeg går for denne med 6r21 eller en 8r28 chrono.

Hvor store håndledd har du forresten? Ser at den sitter bra.