200 meter resistant ?

Medlem
30. mars 2010
Sted
Norge
Hei !

Noen som kan peke med i retning av en klokke som ikke er et dykker ur, har automatisk verk og har "water resistans" til 200 meter ?

SARB017
10985988_1552203041695407_1045639188_n.jpg

Omega Aqua Terra har wr til 150m.
Panerai ser jo ikke ut som de typiske dykkerurene.
Hvorfor akkurat 200m?
Hvis du har tenkt deg på tur til sjøbunnen tror jeg 150m holder det også.
Ellers har jo IWC wr til 120m på endel av modellene.

SE_AT150M_23112422101002_VueC_1600x900.jpg

• Liker
Reaksjoner: daghoi
IWC oppgir i sine papirer at 120m er mer enn nok til bading/snorkling.

Ingenieur'ene er vel 120m? (min chrono er i hvert fall det)

• Liker
Ja, glemte budsjettet, som om det hadde gjort noe forskjell :)

Tenkte mer i prisklassen 200/300 usd. Ønsker en klokke til å ha med reise, uten at jeg trenger å tenke over at den er med, var også ønske om å kunne svømme bekymringsløst med den.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Ja, glemte budsjettet, som om det hadde gjort noe forskjell :)

Tenkte mer i prisklassen 200/300 usd. Ønsker en klokke til å ha med reise, uten at jeg trenger å tenke over at den er med, var også ønske om å kunne svømme bekymringsløst med den.

Høy!
Du glemte en null.;)
Da er det bare å handle Seiko eller Orient.
Hva med en pilot-inspirert modell fra Orient? "Bare" 100m wr da.

ER2A002F_MED.jpg

• Liker
@UJU Bra du "tok den" så at jeg svaret mitt over kunne framstå som litt tverr, mente bare at jeg ville få forslag langt over budsjett uansett :)

Har vært opp og ned Seiko og Orient. Det nærmeste er vel Alpinist, dessverre er ikke den ekstra "pusheren" noe for meg. Ser at Orient har en ny Ray ute, versjon II. Da er vi tilbake på dykker, hadde håpet å unngå det, siden jeg har flere fra før. Ja, ja, haster ikke, kjente at Ray II fristet litt, selv om den bryter med det viktigste kriteriet mitt. Har også fått beskjed fra kona om å ikke kjøpe billig klokker jeg ikke bruker ....

Orient-Blue-Mako-II-aBlogtoWatch-1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher
@UJU Bra du "tok den" så at jeg svaret mitt over kunne framstå som litt tverr, mente bare at jeg ville få forslag langt over budsjett uansett :)

Har vært opp og ned Seiko og Orient. Det nærmeste er vel Alpinist, dessverre er ikke den ekstra "pusheren" noe for meg. Ser at Orient har en ny Ray ute, versjon II. Da er vi tilbake på dykker, hadde håpet å unngå det, siden jeg har flere fra før. Ja, ja, haster ikke, kjente at Ray II fristet litt, selv om den bryter med det viktigste kriteriet mitt. Har også fått beskjed fra kona om å ikke kjøpe billig klokker jeg ikke bruker ....

Vis vedlegg 6111
Hold på den kona hehe:p

• Liker
Reaksjoner: Preacher