2011 Rolex prisliste for Norge, har noen? Kunne noen lagt den ut her?

MightyMovers

UTESTENGT
Medlem
17. nov. 2009
Sted
Oslo/Akershus
Hørte at nye sub LN koster nå hele 61.000, og GMT II 59.800,- da Rolex har kanskje igjen økt sine prisen med 5%, stemmer dette? 2011 prislite for Norge hadde vært perfekt å legge ut her om noe har mulighet :)

Har desverre bare den danske prislisten for 2011, om det er til noen hjelp? Kan scanne inn denne på jobb imorgen om dette er ønskelig.

Ja takk, men.....

Dansk prisliste vil hjelpe noe, men Norsk prisliste hadde vært perfekt, dette bør jo Bjerke kunne hjelpe med ikke sant? Det skal jo ikke være noe hemmelighet :) Hørte bare av en Rolex fan at prisen gikk opp igjen i 2011, og dersom 116610LN faktisk koster 61.000,- så må jeg si what da ****? :( Og når dem på toppen av det gir sjelden noe discount.

Det er ikke kommet noen ny norsk prisliste for 2011. Den jeg har lagt ut her er derfor fortsatt gjeldende :)

Hørte at nye sub LN koster nå hele 61.000, og GMT II 59.800,- da Rolex har kanskje igjen økt sine prisen med 5%, stemmer dette? 2011 prislite for Norge hadde vært perfekt å legge ut her om noe har mulighet :)

Jeg har også hørt disse ryktene. Prisendringene kan, iflg. AD, være for enkelte land/regioner pga. valutasvingninger, men ikke en generell prisøkning fra Rolex.

På den annen side vil en 5% prisøkning gi en pris på 55.125 for en 116610LN og 54.495 for en 116710 :)

Jeg var innom Bjerke på torsdag og fikk presentert listen som Jayeff har lagt ut her ja. Ingen som nevnte noe om økning da.

Ikke at jeg regner med at prisene blir faste forever, men jeg regner med at de hadde nevnt det dersom de er rett rundt hjørnet.

Prisene øker med ca 8% i Danmark fra i morgen.

Ellers så synes jeg ikke prisene til Rolex er spesielt avskrekkende, for et stålur tilsvarende SubC så må du fra f.eks AP ut med 100k, det samme gjelder GO, og IWC.

Rolex SubC vil om 7-8 år være priset til 98k eller mere, det lover jeg dere ;)

Rolex skal bli enda mere eksklusivt, og det gjør de med å forfine klokkene og med å øke prisene. De er allerede i et segment hvor det skal være dyrt, og jo dyrere jo bedre...

Regards :)
AW

Ellers så synes jeg ikke prisene til Rolex er spesielt avskrekkende, for et stålur tilsvarende SubC så må du fra f.eks AP ut med 100k, det samme gjelder GO, og IWC.

Jeg tror bare vi må innse det - vi er alle drevet av drømmer og ønsker - og så er vi så priviligerte at vi har råd til å leve ut noe av dette

Det er bare å si at "the only way is up" for Rolex prisene i årene som kommer, mulig SubC stål koster 100k innen 5 år..

AW:)

Det er bare å si at "the only way is up" for Rolex prisene i årene som kommer, mulig SubC stål koster 100k innen 5 år..

Nå skal vi roe oss pent ned her. En prisstigning på nesten 100% de neste 5 årene er pølsevev.

Nå skal vi roe oss pent ned her. En prisstigning på nesten 100% de neste 5 årene er pølsevev.

Det er jeg helt enig i! Selv om Rolex er glade i å tjene penger, så har de da ikke gått helt fra forstanden enda ;)

Om de holder seg på 5% vil det tar 12-13 år før vi bikker 100k.

Og om de ønsker å holde klokkene ekslusive? Tja, til en viss grad. I 2010 sertifiserte rolex noe over 607.512 urverk hos cosc..

Hvor ekslusivt det er i lengden med slike produksjonsvolumer får man vel nesten bare gjøre seg sine egne tanker om? ;)

At det begynner å bli kostbart er ikke det samme som at det er ekslusivt, det betyr bare at det koster mye penger.

18 år for en 116610LN og 16 år for en LV. Sånn ca... ;)

Tok utgangspunkt i 50k som startpris jeg da, orket ikke tråle gjennom prislisten :p.

Men husk at 5% opp fort blir mer og mer da, 5% av 50k er 2,5k, 5% av 52,5k er 2625 osv. Det der vokser ganske så fort, blir en slags renters rente og det er skumle saker :grin:.