Solgt 2016 Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Calendar

Consigliere

Støttemedlem
Medlem
7. mars 2014
Annonse Reverso 00.jpg

MODELL
Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Calendar ref.: 375 84 20

ALDER OG HISTORIKK
Kjøpt ny 6. mai 2016 hos Tidemann Urmakermester i Oslo.

TILSTAND
Klokken er meget pen og har vært lite brukt.

Ingen riper eller hakk. Kasse og clasp har noen få bruksspor i form av lette hairlines. Noen ørsmå merker på baksiden av to av lugsene etter bytte av reim.

Reimen fremstår for øvrig som tilnærmet ny.

Grunnen til at klokken skal selges/byttes er rett og slett at den ligger og støver ned i safen, på tross av at den nok er en av de fineste klokkene jeg har hatt.

Jeg gjør for øvrig oppmerksom på at enkelte av bildene i annonsen ikke er mine, jeg er rett og slett ikke flink nok til å ta bilder som rettferdiggjøre klokkens utseende.

BOKS OG PAPIRER
Kommer komplett slik den ble levert ny; med ytter- og innerboks, sertifikat etc. Papirer for medlemskap til «Le Club» er ikke utfylt, og er selvfølgelig inkludert.

NÆRMERE BESKRIVELSE
Time- og minuttviser, dag-, dato- og månedsvisning samt månefase. Urskive med guilloché-dekorasjon og blånerte visere.

Safirglass som viser et lekkert urverk dekorert med Côtes de Geneve-motiv.

Urverket er Jaeger-LeCoultres caliber 843, manuelt trukket med 45 timers power-reserve.

Kassen måler 48,5 x 29,5 mm, og er dermed blant de større Reverso’ene som passer godt til alle håndleddstørrelser.

Nypris var ca. kr. 107 000,-

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Kr. 59 000,-

Foretrekker F2F i Kristiansand evt. Oslo.

Ved eventuell sending skal klokken forhåndsbetales, og risiko ved forsendelsen er kjøpers.

BYTTE/DELBETALING
Jeg ønsker primært rent salg, men er selvfølgelig åpen for alle fornuftige bytteforslag.

REFERANSER
Jeg har kun gode tilbakemeldinger både som selger og kjøper.

Annonse Reverso 01.jpg

Annonse Reverso 02.jpg

Annonse Reverso 03.jpg

Annonse Reverso 04.jpg

Annonse Reverso 05.jpg

Annonse Reverso 06.jpg

Annonse Reverso 07.jpg

Annonse Reverso 08.jpg

Annonse Reverso 09.jpg

Annonse Reverso 10.jpg

Annonse Reverso 11.jpg

Annonse Reverso 12.jpg

Annonse Reverso 13.jpg

Annonse Reverso 14.jpg

Jeg har fått noen spørsmål om størrelse, her er en sammenlikning med Submariner. Reversoen er betydelig slankere og nettere, men fremstår likevel ikke som noe "pikeur" :D

IMG_2429.JPG

Redigert: