.

Sjelden det kommer opp billige Speedyer her til lands virker det som, men jeg har sett de en gang iblant. Ellers så flommer det jo over av Speedyer i denne prisklassen på bukta. Kjøper du av en kjent selger bør du være trygg :)

Finnes jo også masse Breitlinger til rundt 15k dersom det faller i smak.

Ellers finnes det helt sikkert mye kult fra mindre produsenter :)

Tissot har vel endel chronoer til under 10k, søk Tissot automatic chrongraph og kanskje du finner noe som passer.

Vil tro at det går an å få tak i en Longines Conquest Chrono med det budsjettet.

Kanskje også en Stowa Chrono 1938...

chrono1938stimmung_5.jpg

...ikke på lenke da, men...

Edit:

Joda. Kommer visst på lenke også.

stowa1.jpg

Hva syns dere? :)

Frekt valg. Union Glashütte er et av de mer ukjente merkene fra Swatchgroup. Jeg vet ikke om de har AD i Norge. Det sitter vel et modifisert Valjoux 7753-verk i denne, så kvaliteten på verket skulle det ikke være noe å si på.

Jeg likte den med PVD-bezel og detaljer på lenken veldig godt, men begge var fine.

Fine de Glashüttene, gøy med noe man ikke ser hver dag.
Ser at det nettopp er lagt ut en speedy reduced her på KS, som jeg også ville vurdert.

Takker for alle tips så langt, har litt å titte på fremover!

@acnorway Vet du om noen good guys på eBukta? Mener jeg har lest det her inne en plass, men klarer ikke finne det igjen nå..

Husker ingen navm i farten, men dersom man sjekker historikken til ulike selgere vil du se at det er noen som selger veldig mye Omega og disse pleier stort sett å være greie selgere. Det som derimot er vanskelig er å finne et eksemplar med kjent service-historikk.

Uansett så ser det jo ut til at du kom frem til et godt alternativ :)

Redigert av en moderator:
Glad for at du startet denne tråden @Skovdahl. Jeg har selv lett litt lett etter en kronograf, men de jeg har sett har vært litt over budsjett. Holdt på å impulskjøpe Islandus:
Islandus-chrono-44mm-collection.jpg

Men på lenke havnet den på noen og tredve. Siden da har jeg ikke funnet noen som har fenget nok eller vært innenfor budsjett. Men den Stowaen over er høyaktuell nå. :D

De Unionene ser også kule ut. Personlig ville jeg nok gått for den i grå/rød, liker racinguttrykket. Men ikke å forakte med litt fresch gulfarge heller, eyecatching. :D

Redigert av en moderator: