2J Snikksnakk #2

Medlem
10. aug. 2014
Sted
Sandnes
****rant alert*****

Hvorfor er alle produkter man kan kjøpe i dagens samfunn noe drit. Jepp, du leste rett, driiiiiiiiiiiit.

100% av alle biler som produseres i dag er noe drit. De er engangs bruk og kast produkter uten teknisk eller estetisk appel. Materialene som brukes er noe drit og det er resultatet også. Til og med ærverdige Porsche har begynt å lage drit. Jepp 911 også. Se på en 911 fra før 1996. Prisene på dem har steget med over 50% de siste par årene. Hvorfor? Fordi eksemplarer i god stand blir vanskeligere å få tak i og fordi alt etter 1996 er noe driiiiiiiit.

Jeg har en Miele oppvaskmaskin som jeg kjøpte for 5.0001 år siden som nettopp røyk. Den kostet dengang 30k. Hadde servicemann på saken, kostet 1600,- å finne feilen. Ikke overraskende måtte "elektronikken" byttes, til 12000,- + moms. Heiv mann og dritmaskin ut døren og kjøpte en billig dritmaskin som skal få lov å gå til den også lager krøll.

Trengte nytt stereo anlegg til å spille LP plater og gikk på hifiklubben og soundgarden for å kikke. Kikket på forsterker + høyttalere til rundt 25k. Gjett hvordan de spilte? Driiiiiiit. Gikk på Finn og fant et gammelt Tandberg anlegg, fikk det totaltoverhalt og det spiller greit.

Og sånn er det over hele linja.

Blir jeg dratt med på ikea blir jeg fysisk uvel av å se all driten.

Elektronikk sniker seg inn i alle produkter og trekker kvaliteten på det mekaniske rett ned i dass.

Det eneste jeg kommer på som er verdt å ha på er enkelte klokker. Skikkelig bygd produkt som er forholdsmessig rimelig å serve og reparere.

Må få hjem en rolex til asap for å bedre på humøret kjenner jeg :cool:

\endrant

Ranters gonna rant!
Hvis Rolex-flaming tiltrekker seg en hvis gruppe postere, så er jeg jammen like sikker på hvem som stemmer inn i ting.var.bedre.før-nostalgi :)

Hopalong?

Tanken er vel grei nok, men du tar jo rett å slett feil. 100% påstanden håper jeg var en spøk.

@andres ikke gjør det ...
it-s-a-trap.jpeg

Redigert av en moderator:
Jeg synes det var noe poetisk over dette innlegget. Får man Tønes til å tonesette det kan det bli en hit. :)