Et bilde av the Supremes, bare for å sette tonen.
Tok en del wrist-shots med mobilen av disse tre svarte skjønnhetene i dag (nå paserte klokka 12/24 så da var det strengt tatt igår).
Grand Seiko SBGR083 40mm, Grand Seiko SBGR023 37mm og Rolex Explorer 214270 39mm.
Tre enkle klassiske klokker som kan benyttes i de fleste situasjoner.
Har satt på skinnreim på denne, orginalt har den samme lenke som SBGR083. Skiva er ufattelig dyp glatt/blank svart, og viserne er perfekte, nydelig polerte dauphine visere, som virker veldig massive. Begge Grand Seikoene har datohjul som er svart med hvite tall, overhode ingen lume og visere og timemarkører som har en veldig høy finish og er meget detaljerte.
Grand Seiko SBGR023 er en utgått modell, men du får SBGR053 som er så å si samme klokka, bare med nyere urverk med 72 timers gangreserve og innsyn til urverket. Jeg vil tro den bygger noen mm høyere med safirglass bak. SBBGR023 har ca 50 timers ganreserve og ikke noe innsyn.
Rolex Explorer 214270 har ikke dato. Den har Rolex sin nye blå lum på timemarkørene, utenom lokka 3,6 og 9, og på de klassiske Mercedes viserne. Klokken 3,6 og 9 er det store kraftige arabiske tall i hvitt gull istedet for timemarkører.
Skiva er matt sort. Den har solid baklokk og ingen innsyn til urverk. 214270 er nyeste versjonen av den klassiske Rolex Explorer, ofte referert til som exp1 på nettet. Den er 3 mm større en de tidligere modellene. Det er en Rolex sportsmodell, men har et veldig klassisk uttrykk.
Grand Seiko SBGR083 er en limitert modell. Den har samme sorte fargen som SBGR023, med litt av skriften i gull. Sekundviseren er rund og også i gull, pene detaljer. Viserne er klassiske Grand Seiko dauphine visere, men er tynnere en tidligere modeller.
Dette er et bilde fra unboxingen og ikke tatt med mobil i dag, men det viser gulldetaljer og chapter ringen.
Oysterkassen ligger bare så perfekt på armen min. Exploreren bygger også minst i høyden av disse tre.
SBGR023 ligger pent på armen den også.
Det er lug holes på nesten samtlige modeller fra Grand Seiko.
Jeg syns SBGR083 har ei veldig kul kasse Det er safirbaklokk med innsyn til urverket og dette er den klokka som bygger høyest.