3 på budsjett

Medlem
19. nov. 2013
Innlegg
17
Heisan...ser det finnes en del tråder med drømmesamling max 1mill osv... virkelig noen himmelske ur :) Men...jeg som fattig student har en annen "utfordring" til alle sammen...hva med 3 klokker til en samlet max av 4-6000; 1 dress 1. solid diver. 1 chronograph/pilot med lenke. Og ps; minst en klokke med automatisk urverk.
Kan bli moro å se hva dette kan bli :)
 
1: seiko skx009 2: Orient bambino 3: liker ikke flygere/chronographer:) disse 2 burde du greie å få inn i Norge for 2-2500,- max
 
Dette er jo en morsommere challenge enn million-utfordringen, og mye mer realistisk for enkelte av oss.

Mine tre:

1. Hamilton Jazzmaster Automatic Viewmatic Classic (dress) - 3000 ny.
2. Seiko Orange Monster (diver) - Max 1000, pent brukt.
3. Laco Aachen Automatic (pilot, riktignok uten lenke, men jeg foretrekker reim(er)) - 2500ish ny.

Får du Hamiltonen og Lacoen brukt, så bør vi være godt innafor 6k... :)

Og her er det niks quartz!
 
Gode tips....ser at Seiko gir "bang 4 the buck"...så sjekket denne mye omtalte creationwatches for hva de hadde av seiko. Har aldri sett på Seiko som noe intr....MEN.....ble fortapt i Seiko Alpinist og Seiko SK007K2! Så tidløst, flott....og til en latterlig pris! Må vel si at jeg er meget fristet til å bestille de to ovenevnte og en "obligatorisk" Orange monster :) Men er jeg gal som evt ryker på 3 Seiko på rappen som første klokkekjøp??
 
Ja...må innrømme Hamilton Khaki var meget flott sak...slik at man er noget fristet til å strekke budsjettet en smule :D
 
Kul tråd!

Denne Hamilton Khaki Field er jo flott! 390$ hos Jomashop!

esq-hamilton-khaki-automatic-0711-lg.jpg


Skal du ha en budget diver/beater kommer du ikke unna Seiko... Jeg velger Orange Monster fremfor den mer ordinære skx007/9! 190$ hos Creationwatches.

SKX781K1_LRG.jpg


Som penklokke hadde jeg gått for denne godbiten fra Orient. Tror dette er den nye versjonen av Bambino, og det påstås at du får den for 185$ med rabattkoder som du finner på interwebben.

fer2400cn.jpg


Da har jeg brukt 765$, og så kommer jo litt frakt og mva i tilleg, så det burde jo være i nærheten av 6000kr.
Disse tre klokkene hadde jeg vært fornøyd med selv, og med et begrenset budsjett føler jeg at man har fått mye ut av de 6000kr.
 
Redigert:
min boks inneholder disse, samlet kjøpesum ca 3300 nytt fra creationwatches.

seiko baby orange monster, med rally gummirem. (den originale lenken er litt flamsete)

DSC_0269.jpg

1afcbe70152911e3984222000ae801ef_7.jpg


Hamilton Khaki King, spillet i urskiven på denne er fantastisk! skfter fra sølv-champagne-gull. om man setter denne på sort skinnrem kommer det til å bli en helt grei dressklokke :)

a4364e0e4bde11e39742123d8e3ac668_7.jpg

wah64455523_n01.jpg

001.jpg


Når det kommer til den 3. er jeg litt usikker, men går å tenker på Archimede Pilot 42mm bronze. koster ca 4000 uten moms.

Archimede-Pilot-Bronze-42-Automatic-Watch.jpg


mvh
stian
 
Noen skikkelig gode "3 på budsjett". Enda ikke avgjort hvem/hva det blir....så vil nok drøye avgjørelsen noen dager til før jeg går amokk :D Keep em comming!
 
Ypperlig øvelse! Jeg forkaster likevel det med "Kronograf/pilot". Trenger det ikke. Trenger heller en "hverdagsklokke". Som i denne samlinga blir billigere enn beateren. Jeg velger faktisk tre klokker jeg allerede eier. Eller, to og en halv da, hverdagsuret lånte kjæresten min for halvannet år siden. Here we go:

Hverdagsur - Orient Mako

Jeg liker denne typen klokker. Den er pen nok. Og tøff nok. Og dødskul på nato. Pen skive. Drawback er skranglete lenke. Men inhouse, da.

OrientMako55.jpg


Beater/Diver - Orange monster.

På lenke. Alle veit hva dette er. Høyere kvalitetsfølelse enn SKX007/009, spesielt hvis du ikke kjøper aftermarket-lenke til sistnevnte.

Dressur - vintage Omega.

Klassisk, clean, elegant, og lar seg også dresse litt ned med en brun rem. Her er mitt eksemplar:

0D082C3B-D46F-4D59-8DCF-01635DCA7E4D-2410-000000DAA625F867_zps82149f2c.jpg


Tre ur som til sammen har kosta meg i underkant av fire papp. Ikke verst.
 
Hvem skulle trodd at man kunne få så mye klokke for så "lite". Flott den Orienten....så du kunne få en slik Orient med grønn bezel også, nice :D Men er Orient noe tess? Ser de hadde mye til en meget overkommelig pris.
 
Ps; skiva på den Hamilton var mektig imponerende! Ser mange her inne skryter av Hamilton.
 
klokker

Disse kostet meg ca. 5000
Armida og Orienten er automatiske, Seikoen quartz
f2kc.jpg

s0hg.jpg

1347681d1389875052-armida-a8-brass-wrist1.jpg
 
Fra avdelingen for bygdetullinger: 3 automater sånn passelig tett opp til budsjettet. Dressen får du velge selv.
En smule utenfor boksen, men læll...

Mannedress

Pingledress

Pilot

No nonsense diver med heftig lume (tritium).
 
Redigert: