.

Møller i Bergen gjør det samme. Medvirkende årsak til at jeg som Audi mann gjennom et halvt liv solgte Audien i forbannelse. Fornøyd med produktet, men vil ikke forholde meg til Møller.
 
De 790,- blir ikke belastet kunde om det er en garantisak!

Skulle det være noe som ikke går på garanti, må kunde betale for feilsøking.
 
Nei, det bør ikke være slik. Våre kunder slipper kostnad på feilsøk eller takst, så lenge de reparerer hos oss. Garantiforespørsler kontrollerer vi også uten kostnad. Større, kompliserte feilsøkingsjobber må betales for, men det er logisk. Skulle ikke tro at en normal sjekk av hjulopphenget var tillegg på service.

Ellers synes jeg @Raymond75 skriver det bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Hva er oppsatt tidsbruk på en oljeskift service da? Rart om mekanikeren
blir stående å se på at oljen renner av motoren;)
 
Kommer aldri mer til å kjøpe bil i fra Møllergruppen, altfor dårlig på kundeservice i ettertid.
Tesla har vært en drøm å forholde seg til i forhold, selv med de kapasitetsproblemene de har hatt det siste året.
 
VW har også rustproblemer. Jeg hadde en 2015 Passat med rust på bakluken. Fikk det ikke dekket på garanti. «Rusten hadde kommet for langt». Tre år tidligere hadde jeg en 2012 A6. Rust nede på to av dørene. Fikk det ikke dekket på garanti. «RUSTEN HADDE KOMMET FOR LANGT». Jeg meldte inn begge tilfellene med en gang jeg så det, så det er tydeligvis standardsvaret. Måtte på Micropaint og fikse for egen regning begge ganger. Så Møller lever fortsatt opp til det dårlige ryktet de alltid har hatt.
 
VW har også rustproblemer. Jeg hadde en 2015 Passat med rust på bakluken. Fikk det ikke dekket på garanti. «Rusten hadde kommet for langt». Tre år tidligere hadde jeg en 2012 A6. Rust nede på to av dørene. Fikk det ikke dekket på garanti. «RUSTEN HADDE KOMMET FOR LANGT». Jeg meldte inn begge tilfellene med en gang jeg så det, så det er tydeligvis standardsvaret. Måtte på Micropaint og fikse for egen regning begge ganger. Så Møller lever fortsatt opp til det dårlige ryktet de alltid har hatt.

Kan det ha noe med uttrykket «visste eller burde ha visst», eller i dette tilfellet mer nøyaktig «sett eller burde ha sett»?

Rust starter jo som regel i det små, en liten skade i lakken som utvikler seg til at lakken bobler opp etter en tid, det er uansett viktig å sjekke bilen for slike skader spesielt om vinteren da salt gjør at rust kan utvikle seg mye fortere.
 
VW har også rustproblemer. Jeg hadde en 2015 Passat med rust på bakluken. Fikk det ikke dekket på garanti. «Rusten hadde kommet for langt». Tre år tidligere hadde jeg en 2012 A6. Rust nede på to av dørene. Fikk det ikke dekket på garanti. «RUSTEN HADDE KOMMET FOR LANGT». Jeg meldte inn begge tilfellene med en gang jeg så det, så det er tydeligvis standardsvaret. Måtte på Micropaint og fikse for egen regning begge ganger. Så Møller lever fortsatt opp til det dårlige ryktet de alltid har hatt.
Til sammenligning fikk jeg lakkert opp igjen tak og panser på en Mazda med steinsprut som viste antydninger til rust. Bilen var bruktimportert og hadde en uke igjen av garanti. Merkeforhandler fikset uten noen form for protester.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Til sammenligning fikk jeg lakkert opp igjen tak og panser på en Mazda med steinsprut som viste antydninger til rust. Bilen var bruktimportert og hadde en uke igjen av garanti. Merkeforhandler fikset uten noen form for protester.
Blir jo litt feil når de dekker skader på garanti. Det er nettopp de tilfeller som som gjør møller så rigide de er. Eller vw/audi da, som er de som setter kravene til garanti. Møller etc tjener jo også penger på det de utfører på fabrikksgaranti (riktignok lite mot normal timepris). Utbedrer de skader som ikke oppfyller kravene, taper de derimot penger, da regninga kommer i retur.
 
Til sammenligning fikk jeg lakkert opp igjen tak og panser på en Mazda med steinsprut som viste antydninger til rust. Bilen var bruktimportert og hadde en uke igjen av garanti. Merkeforhandler fikset uten noen form for protester.


De hos Micropaint i Bergen sa at dette er helt typisk. Han hadde ikke tall på hvor mange kunder de hadde som hadde fått avslag på rustgaranti hos Møller. Så dette var gjennomgangsmelodien sa han. Ingen andre merker som skiller seg ut slik som WAG sier de. De hadde sandblåst en 8 år gammel Toyota på garanti sa han selv om garantien egentlig var utgått.

Så rustgarantien på WAG produkter er ikke vatn verdt. På andre reparasjoner er de nokså imøtekommende, men på rust er det blankt nei selv om WAG er de som kanskje har størst rustproblemer av alle. Til og med E-klassen har vel blitt bedre enn bakluken på Passat..

Ytterligere info: Den rusten min som hadde "kommet for langt" var en rustflekk på ca 2 cm. Så den ble rapportert så fort det brøt gjennom.

På Audien også viste det seg som en liten flekk. Det var først ved nærmere undersøkelse det viste seg at to hele dører var helt opprustet.