5508 på Finn

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Noen som har vært og sett på denne "in the flesh"? :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33881248

48_-478746251.jpg

Nei, men jeg vet at jeg ville lagt høyoppløselige bilder på VRF før jeg evt ville kjøpt den, for å få en slags sakkyndig vurdering av om den har service replacements osv :cool:

Edit: Dette betyr selvsagt ikke at jeg mistror selger på noen måte - men med vintage av den alderen ville jeg likt å høre hva ekspertene mener :)

Ganske sikker på at denne var på forrige NURK-møte om jeg ikke tar helt feil.. Kan ikke si så mye om standen da alt i denne kategorien går som spikerstål for min del.. :p

Svært dårlige bilder, det kan se ut som det er relume på skiven da timemarkørene er litt tykke og forskjellige farge.
Dette er James Bond klokken så den er nok verdt prisen. Første gang jeg har sett en "spider" skive på Submariner 5508, kan den være vannskadet? Har kun sett spider skive på GMT og seadweller.

Har sett på den.
Bildene gjør den på ingen måte justice. Den var helt råå. Ingen relume, men vanlig "bakte" lumedots.
Er gått igjennom og verifisert av to kjente NURK-herrer jeg stoler på. Eieren hadde en 1675 på hånden forøvrig.

Kan jo ta noen fetere bilder når jeg får den.

INCOOOMIIIING!!!!!!!!!!!!!!!!

Takker, folkens!
Dere får spare litt til unboxingen også.

Etter at jeg solgte Aquanauten har jeg prøvd etter beste evne å holde meg unna TS, i visshet om at impulskontrollen min er svært dårlig. Har holdt på å gå galt mange ganger. "Dessverre" klarte jeg ikke å holde meg unna finn, og en 6536/5508 er noe jeg har hatt lyst på helt siden jeg solgte redsuben.
Pengene er overført og nå er det den drøye ventetiden til over helgen før den pryder håndleddet. Gleder meg voldsomt!

Gratulerer med flott vintage sub. Jeg fikk sett på klokken på NURK møte og hadde handlet hvis jeg hadde hatt mulighet. Klokken har en fin gilt spiderdial. Skiven ser orginal ut men jeg tror viserne er skiftet, den har også godt polerte lugs. Uansett, en flott sub som er verd prisen.

Ja, tror du viserne er skiftet? Har ofte sett slike ordentlig gamle Rolexer ha forskjellig patinering på skive og visere, og typisk er viserne gulere, slik som her. Er på ingen måte noen ekspert, jeg altså.
Og ikke det at det gjør meg noe, til å være en klokke som er over 50år gammel synes jeg den var helt fantastisk, samme gjelder poleringen (som forøvrig ser ut til å være en stund siden).

Får trykkteste den og bruke den som sommerklokken 2012.