5512 på Blocket

Medlem
20. juli 2011
Sted
Bærum
Ser avertert en 5512 fra 1964 på blocket, det fremgår at skive og visere er skiftet i ettertid til nyere,
hva mener forumet om dette ("no-go" ?) Hva er sjangsen for at man i ettertid kan komme over orginal skive og visere fra ca. samme år til en "vettug" pris ?
Ønsker å utvide samlingen av Sub og da ikke ved å kjøpe flere av nyere år.:D

Ser avertert en 5512 fra 1964 på blocket,

Kan du linke til siden ?

det fremgår at skive og visere er skiftet i ettertid til nyere,
hva mener forumet om dette ("no-go" ?)

Hvis man først velger en 5512 fra 1964 fremfor en annen ref. er det vel kjedelig.

Hva er sjangsen for at man i ettertid kan komme over orginal skive og visere fra ca. samme år

Mulig, men det kan ta sin tid.

til en "vettug" pris ?

No way.

Ser avertert en 5512 fra 1964 på blocket, det fremgår at skive og visere er skiftet i ettertid til nyere,
hva mener forumet om dette ("no-go" ?) Hva er sjangsen for at man i ettertid kan komme over orginal skive og visere fra ca. samme år til en "vettug" pris ?
Ønsker å utvide samlingen av Sub og da ikke ved å kjøpe flere av nyere år.:D

Link?

Skive er ganske viktig, men det er ikke mulig å skille på konkrete år. Kun større modellserier, og segmenter innenfor serien. Når det gjelder 5512 er min kompetanse begrenset, men jeg vet at det er endel forskjellige skiver for den også. Du må i så fall lese deg godt opp, og så finne noen på VRF som kan hjelpe deg med å finne riktig skive. Absolutt doable.

Sjekke denne linken for en (ikke-komplett!) liste av 5512/13-variasjoner:

15 Submariner 5512/3 Dial Variations by Mike Wood | VintageHour.com

Viserne er helt umulig å korrekt matche på år, der handler det mest om å finne et sett som har så lik patina som skiven som mulig.

Priser på slikt er langt fra "vettuge" ;) Men sikkert ikke så alt for ille heller.

5512

Dette er et "Røverkjøp", antageligvis ovnsbakte visere av nyere dato. Du må nok ut med 3-400 USD for et orginalt sett med visere. Når det gjelder skive skal det vel være en "Gilt dial", du skal lete lenge for å finne en fin orginal til en "fornuftig" pris. Hvis du er på jakt etter en fin vintage Rolex bør du opp i pris og fokusere på orginalitet.
Tom

Glossy gilt dial og et sett visere ( gylne antageligvis for en 64-modell), riktig fat font bezel og tidskorrekt twin lock krone ville nok koste MYE mer enn selve klokken.
Men det er en ganske kul klokke allikevel og alt er originalt om ikke det er perioderiktig. Du får nok ikke en så fin 100 % kosher 5513 til den prisen heller ( ikke med en så vakker bleket skive).
Jeg hadde vurdert den selv.

Dette er et "Røverkjøp", antageligvis ovnsbakte visere av nyere dato. Du må nok ut med 3-400 USD for et orginalt sett med visere. Når det gjelder skive skal det vel være en "Gilt dial", du skal lete lenge for å finne en fin orginal til en "fornuftig" pris. Hvis du er på jakt etter en fin vintage Rolex bør du opp i pris og fokusere på orginalitet.
Tom

Ok, ikke originale visere, kjekt å få satt ting på plass.

I min uvitenhet - har sett begrebet "Gilt dial" brukt rundtforbi på diverse fora, men hva betyr/er det egentlig?