5517 til salgs!

Går ikke lens med det første, heller... :)

0452.jpg

0459.jpg

Med først et behov for å understreke at jeg er varm tilhenger av Nato-stropper, fastsveisede baretter, pleksi ja og ikke minst sverdvisere. Riktig fin synes jeg til og med kombinasjonen er.

Allikvel: betaler man 8-900 000kr for et semi-rævkjørt 40 år gammelt industriprodukt synes jeg man kvalifiserer til direkte innleggelse på Gaustad. Kjøp heller en eller to Newman Daytonaer, tre fire 5513, en red sub, en dobbelred sub og en pent brukt patek phillippe nautilus. Resten av pengene kan man f.eks gi bort til et skoleprosjekt i afrika.

Det får da være grenser til hype!

Kjøp heller en eller to Newman Daytonaer, tre fire 5513, en red sub, en dobbelred sub og en pent brukt patek phillippe nautilus. Resten av pengene kan man f.eks gi bort til et skoleprosjekt i afrika.

Vanskelig å være uening, når en stiller det slik, ja ;)
For all del - jeg skjønner heller ingenting av disse prisene, men de alle fleste jeg kjenner hadde heller ikke forstått vitsen med å legge en månedslønn i ei klokke heller(om jeg hadde spurt....)

Tror jeg signerer xe3ls lille utbrudd :) Jeg er så klokkenerd som det går an, men dette er vanskelige priser å forsvare.

Disse klokkene med godt selskap ligger mest sannsynlig og støver i klokkeboksen til de aktuelle kjøpere.

Dette dreier seg ikke om annet enn tilbud og etterspørsel, og heldigvis for de som måtte besitte et slikt ur er det fler enn umyndiggjorte personer på Gaustad som har lyst på et. Mulig produktet er hypet, men det er i såfall mest i egenskap av å være sjeldent. Personlig har jeg problemer med å forstå at noen betaler i dyre dommer for frimerker, for de er jo i tillegg ubrukelige. Men heldigvis er vi ikke like, og heldigvis har ikke de rødgrønne lagt det frie marked dødt riktig enda..;)

PS! Forøvrig ville du nok fått samme tirade fra Sosialistisk Ungdom hvis de visste hva du hadde på armen i dag - Klokke har du på mobilen, selg den og gi penga til barna i Afrika!

Med først et behov for å understreke at jeg er varm tilhenger av Nato-stropper, fastsveisede baretter, pleksi ja og ikke minst sverdvisere. Riktig fin synes jeg til og med kombinasjonen er.

Allikvel: betaler man 8-900 000kr for et semi-rævkjørt 40 år gammelt industriprodukt synes jeg man kvalifiserer til direkte innleggelse på Gaustad. Kjøp heller en eller to Newman Daytonaer, tre fire 5513, en red sub, en dobbelred sub og en pent brukt patek phillippe nautilus. Resten av pengene kan man f.eks gi bort til et skoleprosjekt i afrika.

Det får da være grenser til hype!

Prisen er selvsagt helt avsindig, men det er vel ingen som kjøper noe slikt for å sjekke tiden. Den er et rent investeringsobjekt, som i motsetning til mynter og frimerker har en bruksverdi. Investeringen er nok også sikrere enn mye annet. Jeg vet ikke hva disse klokkene kostet for ti år siden, men det var nok også en vanvittig Gaustadinnleggingskvalifiserende høy pris - som idag sikkert har doblet seg.

Prisen er selvsagt helt avsindig, men det er vel ingen som kjøper noe slikt for å sjekke tiden. Den er et rent investeringsobjekt, som i motsetning til mynter og frimerker har en bruksverdi. Investeringen er nok også sikrere enn mye annet. Jeg vet ikke hva disse klokkene kostet for ti år siden, men det var nok også en vanvittig Gaustadinnleggingskvalifiserende høy pris - som idag sikkert har doblet seg.

Jeg tror ærlig talt ikke dette er noe sikker investering. Greit nok at klokken er sjelden, men det får da være grenser.

Jeg blir ikke forundret om man kunne få en 5517 for 10 år siden for en 1/100 del av dagens angivelige pris på 90 000 £.

Om det er for mye penger kommer jo helt an på hvor mye penger en har utgangspunktet. For de fleste av oss er jo dette helt vanvittig mye penger, men hvis du har noen hundre millioner på bok blir det jo en helt annen sak. Ufornuftig bruk av penger synes jeg ikke kommer an på selve prislappen, men om en bruker etter evne:)

Et investeringsobjekt en kan ha på armen, dulte borti ting, vannskade, bli fraranet, miste i bakken, etc etc etc..

Skjønner godt at disse gjerne bor i bankboksen jeg...! Ikke pokker om jeg ville gått med invisteringen min på armen!

Og da er vel bruksverdien diskutabel.. :razz:

Jeg tror ærlig talt ikke dette er noe sikker investering. Greit nok at klokken er sjelden, men det får da være grenser.

Jeg blir ikke forundret om man kunne få en 5517 for 10 år siden for en 1/100 del av dagens angivelige pris på 90 000 £.

Jeg btalte under 1/10 av dette for min.
Hadde jeg visst at prisene skulle gå slik...
Jeg tenker av og til på han jeg kjøpte av.
Det er etter min mening vanskelig å forsvare en slik pris. Men pussig nok er det slik at jeg neppe ville selge den. Selv om jeg ble tilbudt det tidoble av det jeg ga.
Det er et tankekors.:D

Edit: min er en real bruksklokke. Fjellturer og snekring. Det gir en litt funky følelse å bange den rundt med tanke på den potensielle verdien den har.:cool:

Når vi snakker om MilSubs, Frodo...var det ikke snakk om en egen bilde- og historiespekket presentasjonstråd for klenodiet? Vi vil se mer av denne! :)

Jeg btalte under 1/10 av dette for min.
Hadde jeg visst at prisene skulle gå slik...
Jeg tenker av og til på han jeg kjøpte av.
Det er etter min mening vanskelig å forsvare en slik pris. Men pussig nok er det slik at jeg neppe ville selge den. Selv om jeg ble tilbudt det tidoble av det jeg ga.
Det er et tankekors.:D

Edit: min er en real bruksklokke. Fjellturer og snekring. Det gir en litt funky følelse å bange den rundt med tanke på den potensielle verdien den har.:cool:

Det er faktisk værre en en kjenning som løper rundt og bygger naust, mur, jobber i hagen etc med en helgull Rolex oyster. :D

Men ja, det er en slags bisarr sjarm ved det hele....