- Medlem
- 29. jan. 2010
Kjøp heller en eller to Newman Daytonaer, tre fire 5513, en red sub, en dobbelred sub og en pent brukt patek phillippe nautilus. Resten av pengene kan man f.eks gi bort til et skoleprosjekt i afrika.
Med først et behov for å understreke at jeg er varm tilhenger av Nato-stropper, fastsveisede baretter, pleksi ja og ikke minst sverdvisere. Riktig fin synes jeg til og med kombinasjonen er.
Allikvel: betaler man 8-900 000kr for et semi-rævkjørt 40 år gammelt industriprodukt synes jeg man kvalifiserer til direkte innleggelse på Gaustad. Kjøp heller en eller to Newman Daytonaer, tre fire 5513, en red sub, en dobbelred sub og en pent brukt patek phillippe nautilus. Resten av pengene kan man f.eks gi bort til et skoleprosjekt i afrika.
Det får da være grenser til hype!
Prisen er selvsagt helt avsindig, men det er vel ingen som kjøper noe slikt for å sjekke tiden. Den er et rent investeringsobjekt, som i motsetning til mynter og frimerker har en bruksverdi. Investeringen er nok også sikrere enn mye annet. Jeg vet ikke hva disse klokkene kostet for ti år siden, men det var nok også en vanvittig Gaustadinnleggingskvalifiserende høy pris - som idag sikkert har doblet seg.
Prisen er selvsagt helt avsindig, men det er vel ingen som kjøper noe slikt for å sjekke tiden. Den er et rent investeringsobjekt, som i motsetning til mynter og frimerker har en bruksverdi. Investeringen er nok også sikrere enn mye annet. Jeg vet ikke hva disse klokkene kostet for ti år siden, men det var nok også en vanvittig Gaustadinnleggingskvalifiserende høy pris - som idag sikkert har doblet seg.
Jeg tror ærlig talt ikke dette er noe sikker investering. Greit nok at klokken er sjelden, men det får da være grenser.
Jeg blir ikke forundret om man kunne få en 5517 for 10 år siden for en 1/100 del av dagens angivelige pris på 90 000 £.
Jeg btalte under 1/10 av dette for min.
Hadde jeg visst at prisene skulle gå slik...
Jeg tenker av og til på han jeg kjøpte av.
Det er etter min mening vanskelig å forsvare en slik pris. Men pussig nok er det slik at jeg neppe ville selge den. Selv om jeg ble tilbudt det tidoble av det jeg ga.
Det er et tankekors.
Edit: min er en real bruksklokke. Fjellturer og snekring. Det gir en litt funky følelse å bange den rundt med tanke på den potensielle verdien den har.
Når vi snakker om MilSubs, Frodo...var det ikke snakk om en egen bilde- og historiespekket presentasjonstråd for klenodiet? Vi vil se mer av denne!